4 Ağustos 2009 Salı

Zor Vol.3

Muhteşem ama muhteşem olduğu kadar ölü müzik dergisi Zor tarafından derlenen bu albüm hakkında eleştiri yapmak ne kadar doğru bilmiyorum. Zira promosyon amaçlı tanıtıma yönelik ve derginin yanında beleşe gelen bir albüme kötü ya da iyi diye bir tanımlama yapmak yanlış olur. Ama kılavuz istemeyen köy misali bir kaç laf edebilirim. Albüm çok farklı türlerde parça içeriyor ve kannımca sıralama daha türler bazında yapılabilirdi. Ayrıca bazı amatör grupların prodüksiyon kalitesi de diğerlerinin yanında sönük kalıyor. Sırayla gidelim bakalım.
Açılışı oldukça gaz melodik death (melodeath diil) şekilde yapıyoruz. Bir ara yurtdışıyla da görüşen ama kendi imkanlarıyla albümünü yayımlayan Nettlethrone'a ait açılış parçası. Ardından takatuka klasik black ile depresyonu Türkçe sözlerle harmanlayan Moribund Oblivion'dan Kayboldum geliyor. Takip eden parça ise death thrash'ın emektar oyuncularından False in Truth ve Lost. Bi ara Rotting Christ nameleri duydum gibi geldi bestede. Bu esnada doom metal icra eden Dead Wish, Storm of Deadly Winter ile maça dahil oluyor. Başlardaki beklentim de yavaş yavaş sönmeye başlıyor. İlginç şekilde 5. parça Türkçe ve benim nu-rock diye adlandırdığım bir stilde. Benmerkez adlı grubumuzun Kalabalıklar adlı bu parçasını acayip şekilde the Climb'ın baladlarına benzetiyorum. Tabi ben böyle diyorum da the Climb kökleri dışarıda başka gruplara benzetiliyor olabilir, Deftones gibi. Dinlemedim, bilmem. Benim mihenk taşım the Climb. Devamında daha klasik rock kalıplarındaki Öniz Akhan'ın çalışması ile ülkemizde rock müziğinin 90'larda olduğu gibi barlara ve yeraltına çekildiği yönünde bir tez canlanıyor kafamda. Albüm çıkarabilenler de satış tanıtım amacından ziyade tarihe bir kayıt düşmek çabasındalar sanki.
Yine enteresan bir şekilde (sıralama bir garip demiştim) araya bayan vokal destekli gotik melodik black metal yapan Nocturnacy grubu giriyor. Hoş ama yenilik getirmeyen bir parça.
Sıra 8'de, Gates of Eternity klasik death ile açılıp bi ara clean vokale ve otantik bir melodiye sarıyorlar, sonra da gitar solosuna. İlginç bir parça, bir şey diyemiyorum. Yeni albüme kavuşan Türkçe doom gotik mecrasında ilgi uyandıran Magilum İnsanlık Suçu ile albümde yer alıyor. Birşey diyeyim burada, bence arkadaki bu gotik doom metal ağırlığını tümden yok edip rock yapsalar çok daha başarılı olurlar. Melodik death metal yaptığını iddia eden ama bence gayet melo-black bir parça olan Timeless ile Corona Borealis , Magilum'u takip ediyor. Şimdi ben isme taktım ama neyse. Yine albümlü grubumuz Gargoyle über-melodik Ottoman style black metal şarkısı Disaster filan fişmekanla albüme katkıda bulunmuş.
Tekrardan Türkçe rock kulvarına Derin6 ile geri dönüyoruz. Biraz ala Turca vokaline sahip, azcık Yüksek Sadakat'ı andırıyor. Parçanın ana rifi, hani bir tamamlansa muhteşem ötesi olacak da yarıda bırakmışlar hissiyatı verdi bana, delirdim sinir oldum açıkcası, bir de bol bol kullanmışlar neyse tarif edebildim herhalde rahatsızlığımı. Sıradaki parça ile sertleşiyoruz. Çünkü thrash/heavy bir parça var, eski Pentagram değil mi bu yaw? Yok yok yeni Pentagram! Hiçbiri, MindCrime'mış, hmmm. Sonra dumur olmaya devam ediyoruz. Neden? Kulaklarımıza gelen punk şarkısı Pickaxe'e ait. Şarkı Oruç, dinlemelisiniz. Enstrümental gayet thrash Brainworm (internette hiç bir şey bulamadım grup hakkında vallahi) ve endüstriyel / elektronik soundda Düğmeme Bas adlı şarkısıyla Arıza eşliğinde albümü btiriyoruz. Bu şarkıyı ilk bir kaç dinlemenizde "garipmiş yafu bir kulak vereyim" deseniz de daha sonra dinleme dürtününüz eminim dürtmeyi bırakacak.
Biraz alaycı yazdım ama bu işin şakası. Müziğe müzisyene benim kadar saygı duyan birini bulamazsınız bu alemde. Ama izin verirseniz bu toplama albümü satışa yönelik düşünseydik kaç puan verirdik sorusunu cevaplamak istiyorum, efenim.

6,75/10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder