17 Ağustos 2009 Pazartesi

Edna - Günışığına Masallar (2009)

Yerli grubumuz myspace sayfalarından beleşe indirilmek üzere ama albüm kıvamında bu demoyu yayınlamış bulunmaktalar. Tarz olarak en basitinden modern heavy metal diyebiliriz. İlk bakışta oturmamışlığı hissedebiliyorsunuz. Çünkü albümde çeşitlilik çok fazla. İngilizce sözlü şarkılar daha heavy metal çizgideyken Türkçe olanlarda bayan vokal ağırlığını arttırıyor ve ister istemez gothic etkisini hissediyorsunuz. Benim öznel kulaklarım bayan vokali yetersiz gibi duymakla beraber sopranolara alıştığımız bu zamanlarda farklı bir tona sahip olduğu da inkar edilemez yani dinlerken çok da takıldığım bir mevzu değildi, az takıldım. Yine Türkçe parçalar başta olmak üzere nakaratların tekrarıyla parçaların lastik gibi uzatıldığını düşünüyorum. Tadında bırakmak lazım. Çeşitlilik demişken farklı dillerde şarkılar var didim; ek olarak baladı var enstrümentali var, hatırladığım kadarıyla aslı Boşnak türküsü olan Ederlezi yorumunda zirve yapan folk etkisi var, var oğlu var.
Bence albümün en güzel şarkısı ise oricinal olmasa da iyi kotarılmış, thrash'e de selam çakan, sert erkek back vokallerle de destekli tüyler ürpertici Defy Me. Açıkcası grubun bu çizgide devam etmesi, ve enstrümentallerden biri olan Nagolipoli gibi, durumunda benim dilimdeki tat papillerim bayram yapacak.
Headbang'de Türk grupları üzerine gitarın tellerine vurmaktan kaçındıklarına dair hoşşş bir saptama okumuştum. Edna böyle değil, kardeşler. Daha derli toplu barkotlu dekontlu bir albümle karşımızda görmek dileğiyle.

6,75/10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder