15 Kasım 2020 Pazar

2019 popüler tekliler (Murda x Ezhel, Billie Eilish, Saint John (Imanbek))

 Rap müziğine olan gençlikten kalma önyargımı kırdığımı düşünüyorum, ara ara da zaten çeşitli
örnekleri dinliyorum. Autotune bazlama tonlu trap'e karşı da hiç bir önyargım yok. Enteresan ve ilgi çekici ilk örneklerden sonra sevmediğimi gayet net söyleyebilirim. Ezhel'e karşı da hiç bir kötü niyet beslemem. Tersine Geceler ya da Bastık öncesi Felaket gayet dinlenir parçalar ki albümünü de bir ara dinleme isteği ara beri kıpraşır, autotune seviyesini azaltsa temennisiyle bunları söyleyebilirim. Etli türlü müzik türlerine bulaş olarak sevmediğim pek azı var ki Latin Pop bunlardan biri. Bir alt kademeden saçması dancehall ile de işim olmaz. Murda'yı da bilmem, genel manada gevşek vokal tekniğinden de haz etmem. Şunu demek istiyorum, müzik denen olguya karşı cinayet teşebbüsü ile karşı karşıyayız. Kapıları kilitleyelim, pencereleri kapatalım. Kulaklarımıza tıpa sokalım. Onlar aya gitsin biz burada kalalım.


En iyi çıkış yapan genç sanatçılardan Billie Eilish heybesinde binbir eleştiriyi taşımakla beraber yurtdışı hipster genç jenerasyon tarafından sımsıkı sahipleniyor, takip ediliyor ve seviliyor. Ben de genç kardeşimizin tümüyle arkasındayım. Fısıltılı mırmırlamaları vokal olmayabilir. Bury A Friend de fena değildi ama Bad Guy ile bir parladı fena fillah oldu diyebiliriz. İşin aslı şu ki başarısını büyük ölçüde alışagelenin ötesine geçen düzenlemesine borçlu. Sürenin sonuna gelirken önümüze atılan ağır drop anti-müzikal bir fikir işi, pop piyasasına bir meydan okuma. 

Karanlık sokaklarda yankılanan hisli tekno en sevdiğim şeylerden biri. Melodik trip hop gibi bir şeyler ama ismi yok bu şeyin, Burial gibi, Raving George'un You're Mine'ı
gibi, NCT U'nun 7th Sense'i gibi. Melodik içli vokaller üzerine derin bas. Future house kullanılan terimler. Saint John'un orijinal şarkısını trap ve R+B arası bir boyuttan alıp derin house partilerine katık ediyor 18 yaşındaki Kazakistan'dan Imanbek. Internette bu remiksin nasıl yapıldığına dair video var, bir göz atarsınız. Ben de heves etmedim değil. Bu tür işlere nadir rast geliyorum, belki de kendi elektronikamı kendim yapmalıyım hah ve de hah. 18 yaşında çocuk yapmış değil mi yani.

0/10 

7,50-/10 

8,0+/10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder