25 Mart 2018 Pazar

Savatage - Streets : A Rock Opera (1991)

Down Town Jesus ismindeki bir müzisyenin yükselişi ve çöküşünü konu alan konsept bir albüm bu, ismi üzerinde rock opera. Streets dediği de New York sokakları. İçinde az da olsa konuşma alıntıları, az olması iyi, hızlı tempolu ve slow şarkıların olduğu albüm çeşitlilik sunmakta başarılı. Sound olarak bayat ve klişe hard rock numaralarının çekilmesi, keyboardlu ritimler gibi, benim açımdan kötü. Bu tarz müziğin ses olarak hiç de akla modern çağ abd şehrinin arka sokaklarını getirmediğini de söylemeliyim, en azından ben bağdaştıramadım. Konsept bir albüm için önemli bir detay bu. Çünkü parça başına değil tümüyle bir değerlendirme yapabilmem için açık çağrı oluyor konsept kayıtlar. Besteler de kendi içinde dengesiz. Baladlar ve Can You Hear Me Now, Ghost in Ruins gibi vokal performansının da üst aşamaya dokunduğu şarkılar iyiyken hareketli parçaların çoğu dönemin hard rock esintilerini taşıdığından zayıf. Bununla birlikte sololar felan iyi ama bir an öylebir şeye dokunuyor ki illet oluyorum. Keyfimi kaçırabiliyor. Böyle bir potansiyel varken ben isterdim ki daha sert ve bütünlüklü bir şeyler ortaya çıksın, dönemin çizii aksiyonlarına kapılmasın. O yüzden ceza niyetine kullandıüım sopamı ortaya çıkarıp elemanları dürteceğim.

7,75/10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder