12 Ağustos 2012 Pazar

Yundi Li - Romantic Piano Pieces (2002)

Yine bir modem arızası sonucu internetten uzak kaldık. Bu vesileyle televizyon denen bir şey keşfettim, genelde avam programlar var, şefler yarışıyor, komik kıyafetler giymiş yurdum insanı binbir badire atlatıp vapautt diye çığrııyor felan, ilginç bir deneyim. Ayrıca aile efradı ile birlikte balkon sefası denen şeyi gerçekleştirdim, çay içip muhabbet ettik. İlk başlarda çok helecanlandım, sonra bünye alışıyor. Ancak 2-3 gün internetsiz idare edebiliniyor, bunu da gördüm. Demek ki elektrik kesilse bir de düşünemiyorum. Bu kısa albümümüz Çin'in genç Fazıl Sayı Yundi Li tarafından kaydedilmiş piyano parçacıklarından oluşuyor. Yundi Li her ne kadar teknik becerisi sebebiyle övünülse de o ruhun hissiyatını verememekle de eleştiriliyor. Belki ben de bu görüşlerin etkisine kapıldım, ya da parça seçimi yanlış ve yahut toplama albümlerinin bütünlük sorununa takılıyor, bilmiyorum, beklediğim keyfi alamadım. 20 dakikaya 9 parça sığdırırsan o albümün içine de giremem doğal olarak. Elbette bu sanatçının ilk albümü, hatta wikipedia'da felan bile bilgisine rastlayamayacağınız enderlikte lokal, sanırım sadece Japonya'da satışa sunulan, bir çalışma. Yani bu genç arkadaşın albümlerini dinlemek için başlanacak ideal nokta burası değil. Albümde yer alan isimlere bakınca Chopin'in ağırlığını görüyoruz. Bu bile parça seçiminin yanlışlığı konusundaki olasılığı zayıflatmaya yetiyor. Schuman ve hiç duymadığım Moszkowski'nin çalışmalarının yanısıra geleneksel bir Çin melodisini piyanoya taşımış imajını veren Wang ismindeki bir besteci de yer alıyor albümde.

6,50/10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder