27 Temmuz 2014 Pazar

Ergun Çınar - İstanbul'un 100 Süreli Yayını

İstanbul Büyükşehir Belediyesinin yayınevi tarafından basılan bu kitap da Bizans Orduları'nın olduğu gibi bir serinin parçası. Bu seri İstanbul'un Yüzleri adını taşıyor ve 60-70 adede ulaşmış kitap içeriyor. İstanbul'un tarihine, mimarisine özellikle eğiliniyor. Basın tarihi de benim merak alanımda olduğu için bu kitabı seçmiştim yıllar önce. Türkçe haricinde de İstanbul'da basılan dergilere yer veren ve muhafazakar bakış açısına hapsolmayan anlayışıyla öne çıkıyor çalışma. Bu yanıyla objektif denebilir. Dergiler hakkında çok kısa, hani bir kuple diyorlar ya, bir tanıtım ve ardından kapaklarının renkli resimleri yer alıyor. Akademik dergilerden edebiyata geniş bir yelpaze söz konusu. Ancak elbette bir yerlerde bir eksiklik vardır. Misal mizah dergileri arasında Gırgır ve Fırt'ın ismi geçiyorken ilk dönemlerindeki Leman'a, hadi Uykusuz ve Penguen'in etkileri hem sınırlı hem de çok yeniler, onları geçtim;  yer verilmediğine ben bizzat şahit oldum. Bildiğim kadarıyla İstanbul merkezli bir dergi değil mi? Bu da kıstas sorununu akla getiriyor. Nice holding dergisi, muhalif siyasi dergi var. Etki ettikleri sürece seçilmiş olsalar gerek. Ama kıstas ne ve kimin kıstası?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder