15 Mart 2012 Perşembe

Professor Green - Alive Till I'm Dead (2010)

Zeka ışıltıları gösteren albüm adıyla bu genç arkadaş Eminem tarzında bir rap yapıyor. İngiltere kaynaklı olması sebebiyle süpriz beklentisiyle (trip hop dan grime'a enteresan bir esnekliğe sahip rap adada) albümü dinlerken beklediğimden iyi çıktığını itiraf etmeden geçemeyeceğim. Bu tarz beyaz adam repi kimin umrunda. Performans olarak da yetenek fışkırttığından sözedilemez. Yani aslı hala duruyor Amerika'da, onu dinlerdim isteseydim. Bu albümün süpriz öğesi bayağı bayağı pop olması aslında. Güçlü featuring vokallerle (Lilly Allen, Emely Sande, Ed Drewett, The Streets, Labrinth, Maverick Sabre, Fink, Shereen Shabana, Example) ki çoğu isim hiç bir anlam ifade etmiyor benim için, emek harcanarak cilalanmış düzenlemelerle ve altyapısı ile birlikte bu genç arkadaşın bir ekip çalışmasının itelemesiyle müzik piyasasına giriş yaptığı anlaşılıyor. Arkası sağlam yani çocuğun. Şarkılarda artık sampleların gözü çıkartılsa da, INXS şarkısını tanımamak mümkün değil, bu sayede güçlü melodiler donatıyor albümü. Bahsettiğim altyapıların rock müziğe varan çeşitliliği sayesinde, cayır cayır gitar duymak mümkün bazı anlar, ama özellikle sonlarda elektronik müzikle haşırneşirliği sonuç olarak kolay dinlenir bir çalışmanın ortaya çıkmasını sağlıyor. Jungle, Oh My God, I Need You Tonight ve Goodnight bu bağlamda öne çıkan parçalar. Ha!, dinledim de ne oldu, ne kazandım, hiç bir şey. Ne kaybettim, hiç bir şey. Giden zamana da acımadım. Öyleyse fena değil yafu.
Tarihte kendi albümüne en az katkıda bulunan kaç şarkıcı vardır bu dünyada?

6,75/10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder