25 Mart 2012 Pazar

Antisilence - Suffer Hits (2000)

Modern ve nu-metal çizgilerini taşıyan thrash ve hardcore arası yani uzun lafın kısası crossover türüne bizim topraklardan yapılan bu katkı aynı zamanda grubun son çalışması. Nostaljik bir değer taşıyan bu albüme, zira o dönemde öyle böyle yerli bir metal sahnemiz vardı, öyle ya da böyle bu türe yerli gruplara en azından kulak aşinalığı kazanarak ilk adım atılırdı, ilk yıllarda olduğu gibi değer verebilmek için,
a) bu türü sevmek lazım ki, en hafif tabiriyle kayıtsız kalıyorum. Çünki çok daha iyileri yapıldı vakti zamanında yabancı gruplar tarafıdan. İşte bu nedenle hah, bizim ülkemizde de böyle işler yapıldı zamanında mukabilinde bir takdir gösterebilirim.
b) zamana yenik düşmeyip güncelliğini koruması lazım ki türün kendi karakteristiği açısından bu imkansız. Lakin gençlik anlarımızda duygusal mana yüklediğimiz albümlerin mantıklı müzikal kıstasları aşacağını da biliyoruz. Misal benim de Marilyn Manson ile bir geçmişim var.Yani ben bu albümü ilk çıktığı yıllarda dinlemedim ki bana bir mana ifade etsin, sadece ismini duymuşluğum var.
c) kayıt prodüksiyon anlamında iyi olsun, besteler akıcı olsun. Bu da zor yani. Albüm başlangıçtan bitiş çizgisine enerjisini korumayı başarsa da son şarkılar ilk şarkılardaki ilgi çekici karaktere sahip değil. Albüm Kesme Sesini gibi kaliteli, dolambaçsız ve anadilimizdeki güzel bir parça ile taçlanmış durumda. Kasap havası alıntılı Someody Call Me A Starship de diğer bir zerve. Dediğim gibi sonlarda ilgini yitirip boşluk dolu bonuslu kısma geliyoruz. Fazlasıyla uzatılmış.

6,0--/10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder