20 Eylül 2012 Perşembe

The Men - Open Your Heart (2012)

Sacred Bones isimli plak şirketinin albüm kapaklarına bayılıyorum. Dergi formatını hatırlatıyorlar bana. Kimi zaman dinlediğim müziği albüm kapağından bile seçebilecek kadar densiz olduğum için önemli bir şey bana göre sunum. Buradaki örnek bu yönüyle o kadar da çarpıcı olmayabilir. Ama müziğiyle öyle. Baştan söyleyeyim, noise rock kulvarı içinde grup yeni bir şey yapmadıkları için çok eleştiri alıyor. Diğer yandan da yeniden esimiş külleri dağılmış bir akımı canlandırdıkları için de takdir teşekkür görüyorlar. Dinosaur Jr.'ın Farm'ı dışında bir örnek dinlemediğimden dolayı bilmiyorum. Bildiğim bir şey varsa hakkatten de albüm soundu atmosferi ile Farm'ı getiriyor aklıma ve hakkatten de cayır Ceyar muzik yapıyorlar yahu. Yemişim orjinaliteyi. Üstelik bu durum sıkıcı bir müzik yaptıkları anlamına gelmiyor. Bir yandan Cube gibi gayet proto-punk şarkı, diğer yandan proto-grunge (var mı böyle bir şey) diğer yandan da albümdeki parçaların bence kralı Open Your Heart ve de gayet durgun Candy'deki duygusallık. Elbette her şey gülük gülistanlık değil. Soundun çirkinleştiği anlar her ne kadar iyiyse indie rock'a sardıkları özellikle sözsüz parçalarda bir o kadar sıkıcı. Bazıları sıkıcı sever, o ayrı. Ben değil.

7,75-/10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder