28 Mart 2017 Salı

V.A. - Vorwärts, Soldat! (2007)

Martial Industrial'dan Neofolk ve Darkwave'e birbiriyle akraba çeşitli türlerde örneklere yer verilen bu toplama albümde dinleme fırsatı bulacağınız gruplar şu şekilde sıralanıyor: Derniere Volonte (2), A Challenge of Honor, Wappenbund (3), Hekate (2), Von Thronstahl, Der Blutharsch (3), Apoptose, Heiliges Europa ve Coph Nia. Parantez içindeki rakamlar derlemeye verdikleri şarkı adetlerini belirtiyor. Dinledikçe anladım ki ben daha çok neofolk tarafıyla ilgileniyorum ki martial kısmına kıyasla azınlıkta kalıyor bu tür albümde. Hatta kadın ve erkek vokalli Hekate diyeyim, tam olsun. Özellikle Barbarossa pek bir mest etti beni. Darkwood mu dedim, değilmiş. Demek ki Hekate'nin çalışmalarına ayrıca bir kulak vermek şart. Von Thronstahl'ı da ayrıca severim. Burada da Summoning benzeri başlangıca sahip şarkılarıyla albümün genelinden farklı yönlerini gösteriyorlar. Yine de ayrıksı durmuyor. Her yerde Summoning duymaya başladım, yeni bir kaydın zamanı gelmedi mi arkadaşlar?Diğer şarkıların çoğu ise bana fazlasıyla Nazi geldi. Artık çay içen Nazi mi?, pizza Nazisi mi?, Zinedin Zidane Nazisi mi? Sovyet Nazisi mi? Bilmem. Kesin olan bir şey var ki Özgürlük ve Demokrasinin beşiği canım ülkemizden değiller.

7,75-/10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder