16 Temmuz 2015 Perşembe

Blut Aus Nord - Memoria Vetusta III: Saturnian Poetry (2014)

Nihilist bir şeyler dinleme gayesiyle hücum ettiğim son Blut Aus Nord kaydı ters köşeye yatırdı beni. Elbette erken dönemlerinden fersah ve de fersah uzaktalar, ama bu gayet melodik ve atmosferik bir mecraya meylettikleri gerçeğini değiştirmiyor. Arada yine kendilerinin o soğuk tavrını yansıtmamış değiller. Açıkçası dinleme listeme ikinci albümleri yani bu serinin ilk bölümü Memoria Vetusta I'i almıştım almasına lakin arkadaşlar pat pat albüm çıkarıyor, yetişmek namümkün. Madem niyetlendik şu son albümü irdeleyelim biraz. Melodik dedik, güçlü akılda kalıcı melodilerle güçlü etkileyici bir atmosferle dopdolu dedim mi? Hayır. Üç-beş keyifli keskinlikte rif redif bulunmakla beraber ilgi çekici ve kolay dinlenebilir bir dinleyiş sunabilmek için kendilerini şarkı için de tekrarlar duruma düşüyor grup. Tekerrür, hipnotik bir etki uyandırıp ruhsal bir yükselme gerçekleştiriyorsa iyidir. Henosis'de ise bir yerde durmalıdır artık. Tempoda da sıkıntı göze çarpıyor. Bazı şarkılarda inanmayacaksınız ben bile temponun bir tık yavaşlatılması gerektiğini düşündüm. Son şarkı ise full kreşendonun cisimleşmiş hali gibi bir şey, yoruyor ve kendi değerini basitleştiriyor. Sevdiğimden böyle eleştirileri getiriyorum yoksa albümün o kadar da teknik anlamda karmaşık olmamasına rağmen her ne oluyorsa oluyor ve dinledikçe daha fazla kendini dinlettiriyor olması mı dersiniz, eskimemesi mi dersiniz, albüm boyunca dengeli bir istikrar sağlayamasa da heyecanlandırıcı anlara sahip olması mı dersiniz, şarkıların sıralama olarak albümü dinleyeni içine çekecek bir ağ ördüğünü mü artık bilmem. Anlatacak nice güzellikleri var değil mi ey dinleyici? Albümün kamuoyunda yarattığı etki de bir ölçüde oldukça ayırıcı diyelim. Grubun hashacip dinleyicisi aynısının benzerini çok daha güzel melodilerle serinin ikinci albümünde duymuştuk diye paparayı basıyor. Diğer yandan yılın en iyiler listesine alanlar da var. Ben orta üst kısımda yer alacağım. Davul kaydının mekanik değil de canlı olması gibi güzel bir faktör de var üstelik. Amma Whiplash'i izledikten sonra daha fantastik işler beklemiyor değilim. Öyleyse bayramınız şükela geçsin.

7,75/10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder