2 Ağustos 2013 Cuma

Ahmet Kaya - Şarkılarım Dağlara (1994)

Böyle bir ses gelmedi, gelmiyor vallahi. Sadece ses renginden değil albümün bütününde farklılaşan tekniği ve üslubundan da bahsediyorum. Yok böyle bir ses şimdi buralarda. Ya da daha da derinlere inmek gerek. Kum Gibi, Ağladıkça, Saza Niye Gelmedin gibi çok bilindik ve sevildik şarkıların bu albümde toplanması dinlemek için seçmemde en büyük etkendi. Doğru bir seçim yapmışım ki bu albüm aynı zamanda sanatçının en çok satan albümü imiş. Elbette çok satan iyi demek değildir. Daha iyisi bu örnekte nasıl olur, onu da bilemem. Çünkü Gururla Bakıyorum Dünyaya gibi damardan ajitasyon bir parça ile de en azından ilk kez tanışma fırsatını da bu albüm vesilesiyle bulabiliyorum. Eh böyle bir şarkıyı sokaklarda duyacak halimiz yok. Ama o özel zamanda o özel yerde bangır bangır dev parti otobüsü hoparloründen olmadı mefistodan dinleyebilsek ne güzel olurdu değil mi? Aynı hiddet derecesinde olmasa bile benzer bir politik iklimi taşıyan Özgür Çağrı da öne çıkan parçalar arasında yerini alıyor. Ancak popüler düzenlemelerin etkisini (Yeter) ve hiç de gizlisi saklısı olmayan arabesk sızıntıyı biraz garipsediğimi söylemeliyim. Ve Saza Niye Gelmedin'deki düğün salonu orgu ritmini yeni fark ediyorum, herhalde şarkının havasına hava katmak için yapılan kasıtlı bir atraksiyon diye düşünmek istiyorum. İlkokul öğretmenimin adı da Ahmet Kaya'ydı :)

8,75/10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder