11 Ağustos 2013 Pazar

Refused - The Shape of Punk to Come (1998)

Bayramın kısa süresini bozcaada-gökçeada-çanakkale turu ile değerlendirdim. Çok kısa özet: işi market piyasası rekabetçiliğine dönüştüren ucuz tur anlayışının getirdiği sıkıntı bazı özel sebeplerle birleşince aradığım keyfi yakalayamadım. Zaten böyle olacağını biliyordum, zaten zoraki gittim. Neyse ki kısıtlı süreyle de olsa girdiğim güzel deniz yanıma kar kaldı. Denize girip amele yanığı olabilen ender insanlardan biri olarak ta ta karşınızdayım. Biliyorsunuz hava sıcak ve saldırgan gürültülü notaları pek tercih etmiyorum. Ama dinliyorum, o ayrı. O yüzden hardcore punk'a ,yani pop punk'ın zıt kardeşi olan akıma, yepyeni bir soluk ve yaratıcılık getiren sevilen sayılan hürmet gösterilen bir albüm de olsa dinlediğim, gayet öznel bir çerçeveyle yaklaşmaktan imtina etmiyorum. Kışın dinlesem, sinirli atarlı olduğum bir dönemde dinlesem apayrı bir lezzet alabilirdim. Ancak gel gör ki mevsim yaz , aylardan ağustos, for gods sake! Çıstırı çıstırı gidiyor şu aralar! İsveç yapımı bu mitralyöz çalışma türün kodumu oturtur soundunu alıyor, muhteşem bir müzisyenlik ile birleştiriyor. Sosyal içerik ve gerçek punk tavrı halihazırda devam ettiriliyor. Farklı farklı türlerden fikirler devşiriyor. Misal baslarda jazz esintileri, bir ara parçadaki tekno ritimleri, konuşma alıntıları, türün klasiklerine göndermeler, Tannhauser/Derive ismindeki kemanla açılan gayet progresif ve ayrık bir çalışma, aşk değil meşk baladı olan akustik kapanış parçası, her ne kadar bu sentez dinlemeyi zorlaştırsa da zihne kolay yerleşen agresif melodiler. İşte bunlar da grubun müziğini belirleyen belli başlı unsurlar. Senfonilerde de sevmediğim yorucu ve odaklanma engelleyici gürültü-sessizlik dinamizmine burada da rastlıyoruz. Sonuçta türün kitabını baştan yazarız ulannn manifestosu dinleyiciler arasında karşılık buluyor.

7,0/10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder