18 Ekim 2011 Salı

Mr.Big - Big, Bigger, Biggest! The Best of Mr. Big (1996)

Nedense konser başlangıcının 9 gibi geç bir saatte olacağını kendime inandırmışım. Belki de bu saat davetliler için geçerli olan giriş saatidir. Hiç bilmiyorum ama Hail, Anathema ve Mr.Big gruplarının hepsinin 3 saat içinde performans vereceklerine dair bir düşünceye kapılmışım. Aslında hiç düşünmemişim demem lazım. 9'a yetişebildim mi? Hayır 10'da ordaydım. Anathema'yı dinlemek isterdim doğrusu yağmur altında. Neyse, o saatte Mr. Big yeni yeni sahne almıştı. Herkes eğlendi. Öyle bahsedildiği gibi çok büyük bir kalabalık yoktu, alanın yarısı belki. Bi bana farketmedi milletin eğlenmesi. Çünkü bu albümde de değerlendirdiğim gibi Mr. Big öyle takip edeyim, böyle fanı olayım bir grup değil benim için. Evet Paul Gilbert süper gitarist, evet Eric Martin gerçekten hoş bir vokalist ki sesi konserde biraz daha genizden çıkıyordu, İstanbul havası tabi çarptı adamı. (Bir de bu adamın yüzü niye balmumundan botokslu gibi. Severiz yaradılanı, yaradandan ötürü, ayrım yok bizde de irkinç gibi görünmüyor mu suratı ? Allah günah yazmasın). Lakin bu şarkılar daha doğrusu bu tarz hard rock komik geliyor. Rezillik içeren küçümser bir komiklik değil, ciddiye alınamayacak şekilde boş eğlencelik bir komiklik hissediyorum. Bu derlemede To Be With You ve Wild Wild World gibi dile pelesenk baladlar ile Take Cover ve Daddy, Brother... gibi keskin soundlu parçalar daha öne çıkıyor. Konser performaslarının ise bu kayıda göre daha yaratıcı, eğlenceli, enerjik olduğunu söyleyebilirim. Hatta ortalarda çaldıkları bluesy parça da pek bi keyifli idi. Sonlarda da Smoke On Waters çalıp hadi bize eyvallah dediler. Seveni takip edeni için iyi bir konserdi doğrusu. Aklıma gelmişken, konserdeki ses kalitesi imrenilecek düzeydeydi. Yok açık havaymış, yok lodos poyraz esiyormuş, diye atılan bahaneler geçersiz olmuştur sanırım.

7,25/10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder