12 Temmuz 2016 Salı

Tchaikovsky/Schumann - Piano Concertos (2001)

Kendime gülmemekten kendimi alıkoyamıyorum. Çaykovski'nin 1 nolu piyano konçertosunu defalarca dinlemişim farkında olmadan. Bu üçüncü kayıt oluyor. Bu sefer piyanonun başındaki isim Ashkenazy. Sanırım altmışlarda kaydedilen bir çalışma. Treni yürüten kondüktör şef ise Lorin Maazel. Schumann'ın bestelediği A minör piyano konçertosu da kulaklarımdan kaçamamış. O kadar obsesif değilim neyse ki, bu ikinci dinleyişim. Ben de diyorum bu besteler neden hiç yabancı gelmiyor bana. Bu ikinci çalışmaya şeflik eden isim ise nispeten az bilinen Uri Segal. Ortak noktaları orkestranın Londra Senfoni Orkestrası olması. İlk dikkati çeken şey romantizm diyarında bu iki bestecinin konçertolarının birbirine pek şık şıkıdık yakıştıkları oluyor. Belki sıralamadan belki besteden belki de performansın bizzatihi kendisinden Schumann'ın konçertosunun sonlarında biraz dikkat dağınıklığı el verebiliyor. Onun dışında dinlemesi oldukça keyifli bir dinleti. Belki de tempo olması gerekenden bir tık hızlandırılmış olabilir, genel beğeniye ulaşabilmek için. Üstatlar daha iyi bilir, klasik müzik konusunda hiç bir iddiam olamaz. Ama böylesi de güzel. İnternetteki araştırmalarımda bu albüm için pek bir kritiğe rastlayamamamın etkisiyle göz ardı edilmiş bir kayıt olduğu manasını çıkarttım. Kim bilir, bunun sebebi bu albümde yer alan bestelerin fazlaca beğenilmesinden dolayı piyasanın sürüsüne bereket bu tarz albümle dolup dolup taşıyor olmasıdır belki.

9,0/10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder