18 Temmuz 2016 Pazartesi

Hüseyin Kıran - Benim Adım Meleklerin Hizasına Yazılıdır

Yazarın üçüncü romanı Benim Adım Meleklerin Hizasına Yazılıdır, ilk romanındaki poetik biçimden ayrılmakla beraber radikal bir kopuş değil bu. Yine insanın varlık sorunu irdeleniyor. İsminde Edip Cansever göndermesi içeren Ruhi Bey, kendi benliğini insanlıktan soyutlama derdine düşmüş arayışlar içinde. Nihayetinde akıl hastanesine kapatıldığında Tarık Karanlığıyaranışık adıyla yeniden doğumunu gerçekleştiriyor. Fakat bu bir yandan diğer hastaları gözlemden beslenen diğer yandan oldukça ilginç bir kişiliğe sahip doktorla tartışmalarının diyalektiğinden etkilenen bir peygamber kimliğin oluşum süreci. Diyaloglar ve 'sureler' delilik ile aklın arasındaki sınırı zorluyor. Ufak bölümler altında hayat felsefenin merceği altına yatırlırken sonuçta doktorun oyununun kurbanı oluyor ve diğerleri tarafından 'satışa getiriliyor' İşte o andan itibaren ise koza görevini tamamlıyor ve varlığa düşman bir varlık olarak benliğin inşası son buluyor.
Yazarın derdini anlatma ihtiyacı ilk romanındaki postmodern biçimi kullanmasını engelliyor. Ben ise o ilk romanın karmaşasını özlüyorum.

7,5

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder