27 Temmuz 2016 Çarşamba

RETRO: Motörhead - Overkill (1979)

Grubun hiç bir zaman hastası olmadım. Ama bu demek değil ki hiç bir zaman ölmeyeceğini zannettiğim metal ilahlarından Lemmy'ye saygı duymam, bilakis hayranıyım. Kendine has viski sigara ikilisinin pişirdiği sesini de severim. Rahmetli, bizim üzerimize toprağı atar derdim, öyle olmadı. İlk dönem çalışmalarından Overkill'i tanımlamak gerekirse ritmik, enerjik, blues altyapılı hard rock diyebiliriz. Elimizde kuralları katı bir şekilde belirlenmiş bir heavy metal rehberi yok. Ruhuyla tavrıyla bu şekilde sınıflandırılsa da grubun yaptığı işleri ben hep hard rock'a daha yakın bulmuşumdur. İlk albümler ve bir de 80'lerden Orgasmatron'du sanırım, aklımda kazınan çalışmaları bunlar. Çoğu kayıtta olduğu gibi bu albümün de bir lokomotif parçası var: Overkill. Şöyle etraflıca bakınca iki üç favori parça daha yanına iliştirebilirsiniz. Bonus parçaları ile birlikte değerlendirildiğinde ise bir kaç hafife kaçan çalışma da yok değil. Notum kıt gelebilir, zira müziklerini genel olarak arayıp özlediğimi söyleyemeyeceğim, bilirsiniz renkler zevkler... Tabi sert müzik dinleyip Motörhead'i dinlememe ayıbını yapacağınızı düşünmüyorum.

7,50/10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder