7 Mayıs 2014 Çarşamba

Dizzee Rascal - Boy in da Corner (2003)

Rap/hip-hop evrenine İngiltere'den merhaba diyen bu albüm şarkıcının çok bir genç yaşında kaydedilmiş ve bu toyluğa rağmen gençliğin getirdiği ergenlik sorunları ile bunla ilişkili adaya özgü sosyal sorunları seslendirmesiyle ve özellikle soundda getirdiği yeniliklerle bütün kırmızı kurdeleleri toplamış durumda. Ama ben rap dinleyicisi değilim. Agresif ve makineli tüfek sıklığında ve sertliğinde söz sanatının elektronik tekno samplelar, eklemeler ve mevcut altyapı yüzünden ki herkes bu uyumu övüyor, vurucu etkisinin hafifletildiğini düşünüyorum. Dolayısıyla beklediğimden aydınlık bir albümle karşı karşıyayız. Grime denilen alt-tür için bu normal bir şey mi, onu da bilmiyorum. Politik ki burada bazen, anlamın atmosfer ile de uyuşmasını tercih ederdim. Şarkı bazında dünyaya salınan enerji hoşa giden cinsten. Agresifliğe ziyade, yine başkaları öyle değil, gençliğin illaki bir gün bitecek o enerjisine bağlıyorum. Yalnız gel gör ki tüm bir albümü majezik yutmadan dinlemek de pek bir güç. Büyük ihtimalle yaşlılıktan kaynaklanıyor. Evet suç bende, sever gibiyim. Favori parçam Fix Up, Look Sharp oldu. Basit bir şarkı işte.

6,25/10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder