22 Nisan 2012 Pazar

RETRO: Morbid Angel - Altars of Madness (1989)

Pek de sevdiğim ve takip ettiğim bir tür olmayan eski skuul death metalin ilk ve en etkileyeci yapıtlarından biri Morbid Angel'ın debüü albümü. Dikkatinizi çekerim yıl 1989. Alt-tür içinde çok da fazla değişiklik olmadığını gözönünde bulundurursak etki alanı daha iyi anlaşılabilir. Tercih etmediğim bir albümü neden tekrar dinlerim? RYM ve benim derleme/toplama obsesyonum kahrolsun. İlk dinlediğimde tek bir parçayı kavrayıp sevebilmiştim. Monarşiyle yönetilen bu albümün kralı onca yıla rağmen değişmemiş görünüyor. Lord Of All Fevers and Plague, türü ortadoğu kültürü ile sentezleyen gruplara ilham kaynağı olmuş bir parça olarak hala dimdik ayakta. Ancak şu an evreka modu yaşıyorum biraz. Çünkü diğer şarkıları da, yine de türün aşuğu değilim elbet, artık anlayabiliyorum. Sımsıkı ritimleri ile bateristin ya da sımsıkı rifleri ve kısa net sololarıyla gitaristlerin emeğine sağlık diyebiliyorum. Lord of bilmemne'nin hemen önünde ve arkasında sıralanan diğer birkaç parçayı da sevmeye başladığımı eklemem lazım. Yine de hatırımda Covenant kalmış. Takipçileri sevmiyorsa benim ilgimi çekecek demektir. Belki geçen seneki albümlerine de bir kulak vermem lazım, bu mantıkla düşünürsek benim için yılın albümü olma potansiyeli mi taşıyor ne!
Bir de bu albümü dinlerken aklıma Elder Scrolls'un bir pc oyunu geliyor. Darmadağınıklığı yüzünden yarıda bıraktığım RPG oyunun atmosferine çok güzel uyuyordu. Şartlandım koşullandım.

6,25+/10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder