15 Nisan 2012 Pazar

Mediterranea 1-6

İlk 6 sayısını okuduğum ve maceranın bir hayli sonlanmaktan uzak olduğu bu çizgi roman yüksek teknolojinin de sergilendiği alternatif bir antik Yunan dünyasında geçiyor. Hatta Türkler de İzmir şehriyle birlikte kısa süreliğine bu sayfalara konuk oluyor. Ve kötü resmedilmiyoruz. Çünkü tüm insanlığın düşmanı Aphritaslara karşı (ah, ah! yine sallıyorum bu isimleri) birlik olacağız inşallah. 6. sayı da yeni yeni tehlikenin farkına varıyor insanlık ama olsun. Elbet, hikaye sonlanır birgün. Aslen İtalyanların projesi olan bu kitabın hikayesi Alonisso etrafında ilerliyor. Alonisso, kendisi gibi kız olan ve enteresan bir ilişkide ortaklaştığı (bir sahnede neredeyse öpüşmek üzereler misal) Eleni, yerden bitme büyücü-alim-diplomat Auraki ve uçan bir robot eşliğinde ada ada geziniyorlar. Diplomatik görüşmelere çıkan bir gruplar aslında. Yoldayken rengarenk kanatlı peri kızı gibi yaratıklar özellikle Alonisso'yu ele geçirmek için saldırdığında ortadoğulu bir adam onu kurtarır. Konuyu araştırmak için Limnos'a vardıklarında ada saldırıya uğrar. Bu kanatlı insansı kızlar, Aloniso ve Eleni gibi tangalarla dolanıyorlar ortalıkta, arı gibi kovanlarda yaşayıp arı gibi bir hiyerarşiye sahipler. Arı gibi bal yaptıklarını zannetmiyorum ama. Adadayken kızlara bu doğulu alimin öğrencisi olan başka bir savaşçı yardım eder ve gruba katılır. Artık dünya Arphitasları öğrenmeye başlamıştır. Grubumuz da Atina'daki yüksek konseyi iknaya yola çıkar.
Çizimlere gelince Akdeniz'in ışığını yansıtmada başarılı aydınlık renklendirmeler ve fantaziye uygun perspektif çok güzel olmakla birlikte hala bu tonal ayrışmaların yaşanmadığı modern ve bilgisayara dayalı çizimler beni rahatsız ediyor. Ayrıca yapılan abartılı seçimler karşısında ağzımı kapatamıyorum. Göğüs görmekten mütevellit Hanzo rolündeki rahmetli Kemal Sunal gibi kendimi memememe diye tekrarlamaktan alıkoyamıyorum. Tamam, anladık, hedef kitleniz hayal dünyasında yaşayan genç ergen erkek çocukları ama göz çıkarmıyor musunuz? Günlük kıyafeti tanga ve bikini olan ve kare kare erotik sahnelerde resmedilmiş büyük cicişli kahramanlar! Kamera bir kıçlarına dönüyor, bir degajeden alıyor. Şaka gibi. Çizimlerin kalitesi belli bir yere kadar idare etse de hikayenin ucuzluğu bana bu kadar yeter dedirtiyor. İlk bir kaç sayısında okumaktan keyif almadım da değil hani.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder