24 Nisan 2012 Salı

Estrella Morente - Mujeres (2006)

Flamenco (öznelde flamenco nueva) nasıl bir müziktir arkadaş! Bu kadar sene nasıl da ihmal etmişim. Yıllar önce ilk Amon Amarth dinlediğimde yerimde duramaz olmuştum. Elime balta alasım, kafama boynuzlu miğfer (halbuki Vikinlerin böyle miğferleri yokmuş aslında ) takasım gelir yağmalanacak köy arardım çevrede. Tabi Anadolu köylüsünün karşısına böyle çıktığınızı düşünün. Çifteyi saçmayı münasip yerinize yersiniz artık. Şimdi de dinledikçe, özellikle La Gazpacho-La Repompa-La Tia Concha (evet aslında hepsi bir parça, potpuri olabilir), Zambra ve Yerma başta olmak üzere, yerimde zıplıyorum, bir oturup bir kalkıyorum. Ne tutkudur ne arzudur bu arkadaş! Ancak her şarkı böyle değil, tersine genel olarak temponun ağır olduğunu söylemek mümkün. Vokale alışmak da biraz zaman alabilir. Ancak pesteki duygulu performansı ses tonunun önüne geçiyor. Ayrıca bu bestelerin mantığını anladığımı da söyleyemeyeceğim. Sanırım pekçoğu beki de hepsi cover aslında. Araştırmaya erindim. En sondaki ünlü Fransız şarkısı Ne Mö Kötö Pua yorumu da tahminlerimizi destekliyor. Ancak arkadaş, bu yorum olmamış.

7,50/10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder