15 Ocak 2017 Pazar

Testament - Brotherhood of the Snake (2016)

Beklediğimden iyi çıktı. Metallica ve Megadeath karışımı bir sound ile her ne kadar son kaydını dinlemesem de Metallica ve Megadeth'in son yıllarda yaptığı işlerden bir kaç gömlek üstün bir iş kotardıkları aşikar. Günaydın dediğinizi duyuyor gibiyim. Ne yapayım, bir elimden tutan olmadı ki metal müziğini dinlemeye başladığım gençlik yıllarımda. Önce her türlü yabancı müzik, ordan anaakım rock, Metallica, Pentagram, Marilyn Manson ve numetal gruplarının ardından bodoslama daldım metal müziğine. Önce heavy metal babalar var, sonra thrash devleri diyen olmadı ki. Bu kadar ağlama yeter! Şarkılar enerjik, yıkıcı tempoda ve gayet hoş. Bazıları bazılarından üstün, bazıları bazılarından üstün değil. Yalnız çok thrash. Nasıl anlatayım bilemedim. Aşırıya kaçmamak şartıyla punk olur, heavy metal olur, başka dallarla iletişime geçip bir ilerleme sergilediğinde ya da çeperini genişlettiğinde thrash metali daha çok seviyorum. O yüzden Metallica külliyatından Kill'em All ya da Megadeth'den Youthanasia'ya genel olarak başkalarından daha fazla değer veririm. Bu ise thrash işte, gayet güzel icra edilen ruhu taşıyan bir kayıt. Taş taş üstüne koyuyor mu? Kesinlikle hayır. 80'lerden tonla dinlemediğim thrash kaydı varken sadece eski usulden yeni bir çalışma dinlemek dışında başka bir sebep sunmuyor kendini dinletmek için. Bu yeter kafi derseniz, buyurun, gayet memnun kalacaksınız. Bu vesileyle bana 80'lerden heavy metal/thrash namına bir şeyler dinleme konusunda teşvik edici bir unsur oluyor.
Favorilerim:Brother of the Snake, Black Jack

7,75+/10

2 yorum:

  1. Merhaba,

    Bu sene içinde çıkan thrash albümlerinden iyi olanlardan birisi benim nezdimde de.

    Ama en iyisi için Vektor derim. Bu sene içinde ilk kez dinlemiş olup, olması gerekenden çok sonra keşfettiğim gruplardan biri. 3 albumleri var bakmanı ve incelemeni öneririm. Fakat 2 hafta önce dağıldıklarını açıkladılar ne yazık ki.

    Metal/Rock/Punk Sitelerine bakınca geçen sene için iyi albümler ve benim kısa yorumlarım belki senin de ilgini çeker:

    Çoğu yerden en iyi thrash aldümü yorumu aldı ben2 3 kez tümüylen dinledim ama orijinalliğini yakalayamadım bir de sen deneyebilirsin:

    Meshiaak – Alliance of Thieves

    Klasik thrash albümü dinlemişindir bu senenin sevileni ve benim sevdiklerimden:
    Megadeth – Dystopia

    Diğer bir yeni albüm ANthrax'tan - dinledim ama saracak kadar dinlemedim yorumda bulunmuyorum.

    Kvelertak: Yeni albüm eskilere göre bence kötü ama kendi özgün tarzlarını koruyorlar. Birçok grup var black metal/punk yapan ama Kvelertak bir başka :).

    Death ANgel keza güzel bir albüm yaptı. Stoner Rock seviyorsan Khemmis de yeni keşfettiğim ve hakaten çok güzel şarkı kompozisyonları olan bir grupmuş iki albümleri var. Cover artları da bir güzel bir değişik :).

    Allegeon'un bi standardı var o standardda gidiyorlar yeni albümleriyle. Melodeath seviyorsan farklı bir yönü olan gruplardan. Keza Belakor da öyle son albümüyle. Eğer bu formüle biraz da progresif ekleyeceksen Insomnium güzel bir albüm çıkarttı fakat benim zevkime fazla hitap etmiyor ama kalitelerini tartışmıyorum Insomnium albumlerinin :).

    Daha birçok albüm vardır aklıma gelmeyen şimdilik burada kapatayım.

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler tavsiyelerin için. Vortex, Khemmis de benim dinleme listeme aldığım isimlerden. Belakor zaten takip ettiğim gruplardan, Megadeth'in de son albümünü dinledim. Öyle ahım şahım bulmamakla birlikte son dönemlerine göre iyi iş çıkarmışlar. Insomnium'ın ses getiren son kaydını dinlememekle beraber önceki dinlemelerimde çok da ısınamadım. Kvelertak da duyduğum merak ettiğim gruplardan birisi. Hayat öyle kısa ve kulak verilmesi gereken o kadar çok albüm var ki...

    YanıtlaSil