21 Mayıs 2015 Perşembe

Tom Odell - Long Way Down (2013)

Tom Odell, Tommodel, o bir model. Bir de müzisyenlik yapıyor, sevdiği tarzda söylüyor. Bir Bieber değil. Bu yüzden bir teşekkürü hak ediyor. Tıpkı oldukça şık bir parça olan Another Love'u yazması sebebiyle olduğu gibi. Evet şarkılarını da kendi yazıyor. Kardeşimizin sesi henüz tam oturmamış gibi. Bir kaç yerde kuş cıyırtısı çıkarabiliyor. Sesi rahatsızlık vermekle gençliğinden kaynaklı hmm enteresan bir tadı varmış arasındaki ince çizgiyi zorluyor. Aklıma gelmişken bir hikaye anlatayım. Geçmiş zaman önce bir muhabbet kuşumuz vardı. Ya üniversite sınavına hazırlanıyorum ya da yeni işe girmişim ya da işsiz kaldığım bir vakitler. Evet geçmiş zaman benim için tam bir karmaşa. Neyse, bu kuş ki adı Maviş'dir Fıstık'tır, unuttum gitti, sadece renklerden esinlenecek kadar basit bir aile miyiz isim verirken, bilmem, bir insan canlısı anlatamam. Tam bir insansever. Omzumuza, kafamıza tünmesini geçtim, çay içerken ağzımıza götürdüğümüz bardağın kenarına konup dudağımıza öpücük kondurması felan. Bir de şamatacı gürültücü. Peki ben ne yaptım,o stresli günlerimde aldım bunu kafesine hapsettim, üzerini de örttüm ki ötmesin. Aylar boyu böyle işte. Sonra kafesinden çıkarttığımız bir ara ki hayvancağıza o kadar da güveniyoruz hani, açık pencereden uçup gitti. Gitmeden önce bana son bir bakışı vardı ki insanoğlunun beden dilinde orta parmak göstermeye denk geliyordu, unutamam, içim acır. Nasihat vermek için uzun uzadıya hikaye anlatıp sonradan nereye bağlayacağını unutan senior vatandaşlardan tek farkım üzerimde kahverengi hırkam olmaması, yani şu an... Ben de şuraya bağlıyorum, olduğu kadarıyla artıkın: yaptığı piano pop rock ki köken olarak klasik amerikan rock hissiyatı ve onun da ardından sadece gölgesi düşen bluesumsu bilimum bişilikler içinde orjinallik namına bir şey sergilenmiyor. Sözler ise gençlerin saf aşkları üzerinde ilerliyor pardon hiç bir yere gitmiyor. Dinleniyor mu dinleniyor sonuç olarak. Tam da bu noktada bir pazar günü geç saatlere kadar konserde kalmamız için bir sebep sunmayarak ayrı bir teşekkürü hak ediyor. Bir nevi Julian için orada olacağız demek kim. Sıradan Metronomy gelsin.

5,75-/10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder