9 Ekim 2012 Salı

Sting & The Police - The Very Best of Sting & The Police (1997/2002)

Vallaha, konsere geliyor diye değil zamanlama tamamiyle tesadüf. 18 şarkı , yarısı The Police yarısı Sting. Benim yaşıtlarım az çok Sting'in The Police vokali olarak ünlendiğini bilir. Yine de bu şarkıların hangisi gruba ait hangisi Sting'e, ayırt etmek de umursamak da zor. Aslında büyük bir ipucu var, eski şarkıların ritmi biraz  reggaemsi tınılarda. Bununla birlikte genç kuşağın ise bırakın The Police'i Sting'i duyduklarından bile şüpheliyim. En son hiti Desert Rose'un ki bu toplamada da yer alıyor, 99 yılında çıktığını düşünürsek, oy oy yüzyıl geçmiş gibi aradan. Fakat biz biliyoruz ki Fragile gibi Roxeanne gibi Every Breath You Take gibi, Englishman in New York gibi klasikleşmiş 80'ler besteleri de bu sanatçı şürekasının eseri. Albümde sadece bu şarkılar değil yine sevilen ve sayılan Message in a Bottle, So Lonely, Can't Stand Losing You, Don't Stand Close To Me de yerini buluyor. Şöyle isimlerine bile bakınca ne kadar güzel şarkılar çıkarmış olduğunu görüyoruz Sting ve sazekibinin. Lakin notlarımı topladım belgelerle geldim, nerede Shape of my Heart? Soruyorum ahali nerede? Ya Mad About You? Rock Steady, Let Your Soul Be Your Pilot? Düşününce amma da şarkısı varmış adamın albüme dahil edilmemiş. Bir de anglosakson diyarlarda tekdüze Fields of Gold hayranlığı ( şarkıyı çok da sert eleştiremiyorum, rahmetli anne babasına ithafen yazmış) ve Fragile'a karşı bir hazımsızlık bir ne de amma apartılmış bir şarkı eleştirmenliğine bürünmüşlük var ki protesto ediyorum. Ve şunun farkına varıyorum, şarkı sözleri aptal aşk temasının ötesinde, Fields of Gold'dan demin bahsettim, Fragile savaşların ve şiddetin anlamsızlığı ve insanların kırılganlığına yönelik Nikaragua iç savaşından esinlenen bir şarkı, Every Breathe You Take romantik bir aşk şarkısı değil aşkını saplantı haline getirmiş bir sapığın hikayesini konu alıyor. Roxeanne de aslında bir hayat kadını yafu!

8,50/10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder