15 Eylül 2011 Perşembe

Dalriada - Ígéret (2011)

Rate Your Music olmasaydı bu kadar değişik grubun ismini bile duymayacaktım. Macaristan'dan kalkıp folk-metal bizim işimiz diyen grup son olarak hayli iddialı bu albümleriyle arz-ı endam etmişler. Bayan vokal ağırlıklı albümde vokal çeşitliliği ilgi çekiyor, kısa süreli de olsa bayan arkadaş böğürüyor, erkek vokal var, nakaratlarla kısacası bestelerle vokalin dinamik uyumu pek bir ala. Ayrıca vokal olarak Korpiklaani'den de bir şarkıda destek aldıklarını bilmeden önce bile sound olarak bana Korpiklaani'yi hatırlattıklarını zaten söyleyebilirdim. O kadar kafa değil belki, biraz daha ayakları yere basıyor. Ama canlı heyecanlı hal tavırla birlikte keyifli bir dinlence sunmaları ortak noktaları. Kayıt kalitesi de güzel. Aktarılmak istenen aktarılıyor. Intro ve outro'da Macarların şamanik bozkır kültüründen izler duyuyoruz. Ama şarkıların geneli nedense böyle ortak bir folk-metal soundu içeren bir havuz var da oradan besleniyormuş gibi duruyor. Macar kültürü hakkında hiç bir şey bilmiyorum, evet. Ama hani İskandinav folk metali de çok farklı değil gibi buradaki örnekten, daha otantik bir şey bekliyordum açıkcası. Ne bileyim Macaristan'ın dağ köyünden yaşlı bir teyze çatallaşmış sesiyle türküsünü söylese de albümün tam ortasına metal yorgunluğunu giderircesine yerleştirilse.

7,75+/10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder