31 Temmuz 2011 Pazar

Celtic Frost - To Mega Therion (1985)

Efsane albümlere nasıl yaklaşacağımı bilemiyorum. O yüzden bugünün pencere pervazından değerlendireceğim ki bir yandan bu da haksızlık. Çünkü bu albüm tam da dedikleri gibi tonlarca gruba ve türe ilham vermiş bir yapıt. Böyle ata baba bir albümü torunları ile kıyaslamak yanlış, biliyorum. Ama 80'lerde müziğin ne olduğunu bile anlamayan bir veled idim daha, büyük ihtimalle böyle bir musiki duyduğumda da vereceğim tepki avaz-ül avaz ağlamak olurdu. Grupları saymayayım, ama bu albümün içerdiği türleri sıralarsam: thrash, geleneksel doom, geleneksel olmayan death doom, gotik metal, black metal.. Unuttuğum bir şey var mı? Black metalimsi bölümlerin leziz punkımsılığı? Neyse alttürlere inmeyelim.Yani neymiş, 85 yılına göre çığır açan gürül gürül bir albüm. Şimdi gelelim bugüne, bir kere ben bu albüme damgasını vuran heavy metal türevi doom'u pek tutmuyorum. Dinliyorum, dinleyebiliyorum. Lakin bağlanamıyorum, bir aşk sevgi doğmuyor aramızda. Bu da normal, her şeyi favorilerime ekleyeceğim diye bir şey yok. Bununla birlikte ekstrem metalin doğumunda ebelik yapan albümlerin arasında belirtilmesi de herkesin üzerinde mutabık kaldığı bir tespit. Atalar babalar atabarlar ne yapmış, görebilmek için güzel bir fırsat.

7,75/10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder