24 Ağustos 2016 Çarşamba

Cassandra Wilson - Blue Light 'til Dawn (1993)

Dinlenmesi tavsiye edilen 100 caz albümü arasında 94. sırada yer alan ve çıkış yılıyla emsallerine göre oldukça genç sayılabilecek çalışma vokal caz örneğinin ötesinde bir dinleme sunuyor. Çünkü hayatımda bu kadar eklektik bir çalışmaya pek fazla tanık olmadım. Oldukça pes tonlara ulaşabilen ve teknik becerisini, telaffuzunu sergilemekten çekinmeyen şarkıcının kaydı caz örnekleri ile başlayıp kök soul ve blues'a dek yayılan bir açılım gösteriyor. Maalesef bir seviyeden sonra belgesel bir kayıt dinliyor hissiyatına kapılıyor insan. Enstrüman zenginliği vokali desteklemekle yetinse de şarkıcının güçlü bir orkestra ile çalıştığı belli oluyor. Her ne kadar farklı yerlerde ve farklı çalgıcılarla farklı stüdyolarda kaydın gerçekleştiği, prodüksiyonun başarısına bağlı olarak hissedilmiyor dense de ben hissettim vallahi. Sadece geçişler bir miktar yumuşatılmış durumda. Amerikanın primitif ruhuna retrospektif bir bakış sağlamak için hoş bir fırsat. Otantik tekrarın yapıldığını zannetmiyorum bu arada. İlginç bir itirafta bulunayım, ben biraz rahatsız oldum bu albümü dinlerken, irkiltici bir hava sezdim.

6,50-/10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder