23 Haziran 2016 Perşembe

Al Di Meola - Elegant Gypsy (1977)

Bu sene sıcaklar gelsin de artık şikayet etmeyeceğim dedim ya yağmurdan rüzgardan sıkılıp, geç oldu ama hiiiç güç olmadı, sıcaktan kafam dönüyor gündüzleri. Şu anda da mecalim yok ki iki lafın belini kütürdetsem. Onun yerine evde cereyan ortamı yaratmaya çalışıp iki pencere arasında mukim bir noktada eve getirdiğim işle uğraşıyorum. Göz kapaklarımı uyku perileri çekiştirirken sırtımda sumo güreşçilerinin darbelerini, nice pehlivanın el ense çekişini hissediyorum. Bir yandan Al ustanın klasikleşmiş bu eseri çalıyor. İlk duyduğumda hiç de aşina olmamakla birlikte caz füzyon dedikleri bu olsa gerek dedim kendi kendime. Arada yalnızlıktan böyle kendi kendime konuşurum, iyi anlaşırız. Garip olan bu değil, yemin billah kendi kendine kavga eden gördüm ve mahallenin delisi değildi bu kişi. Bildiğin iş ortamı. ' -bu böyle yapılmaz ki- evet, onu şöyle şöyle yapacaksın -hay gerizekalı - aptal, ne dedin sen! çat!'
Neyse, kapaktan anlaşılıyor, füzyonda birleşen bir taraf, gelin tarafı olsa gerek flamenko, erkek tarafı da bittabi caz efendim. Gitar tonları (özellikle elektro gitar) felan kulağıma yabancı gelmekle beraber dinledikçe ısındım. Ötesinde beğendim. Her ne kadar atom karınca hızıyla  Race with Devil on Spanish Highway albümün taçsız kralı olsa da flamenko sosunun dolup taştığı Mediterranean Sundance ve albümün standart soundunu temsilen Midnight Tango da göz dolduran çalışmalar. İşimin başına döneyim ben en iyisi.

7,50+/10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder