19 Mayıs 2016 Perşembe

RETRO: Pavlov's Dog - Pampered Menial (1975)

Eskiden, yıllar yıllar önce bir metal mp3 cd'sine bu grubun iki albümünü de yüklemişlerdi de öyle dinlemiş bulunmuştum. O zamanlar tabi dinlediğim metal kayıtlarına göre hafif kaldığından pek üzerinde durmamıştım. Grup 70'lerde kaydettiği bu iki albüm vasıtasıyla kısıtlı da olsa beğeni kazanmış ama düşük satış rakamlarından dolayı dağılmış gitmiş. Progresif rock dense de popüler rock kalıplarına keman, piyano ve senfonik elementler karıştırmasının sayesinde bu tanımlamaya layınk göründükerini dşünüyorum, son şarkı hariç. Ben daha çok dediğim gibi klasik rock-hard rock sınıfına yakın görüyorum. İlk dinleyişte elbette vokal performansı dikkat çekiyor. Tiz ve titrek bir ses aşk şarkıları çığrıyor, bazen kendini kaybetmişçesine cümleleri tekrarlıyor, ağıda dönüştürerek sonlandırdığı da olmuyor değil hani. Ya seversin ya sevmezsin kabilesinden yani. O düzenlemeleri yalınlaştırdığımız zaman şarkıların balada yakın olduğunu anlıyoruz. Sonuçta vokal kısmı tartışmalı, onu bir kenara ayırdık ama şarkılaa karakter kazandırdığı da bir gerçek, progresif tınıları da göz önünde bulundurursak dinleyicinin keyfine amade, diyelim.

7,50/10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder