21 Ocak 2016 Perşembe

V.A. - Éthiopiques 1: Golden Years of Modern Ethiopian Music (1998)

Bu musiki beni büyüledi. Dinlemekten hiç mi hiç mi hiç sıkılmıyorum. Bir yerde dur demek lazım yalnız. Niceleri sırada bekler çünki. Bu toplama albümde beş isim bulunuyor. Değişik tempolarda, genizden titrekli tiz dilleriylen şarkılarını icra ediyorlar. Kayıtların ne kadar uğraşılsa da birbirini bütünler şekilde kaliteleri standardize edilmemiş görünüyor. Böyle bir kaç aksaklık metrobüste bile bulunur. Bu isimlerinden hepsinin birbirinden bir şarkıyı fazlasıyla sevsevmiş bulundum. Muluken Melesse'nin Eté Endénesh Gèdawo'si (1.30 da bir kopuyor ki güzel oluyor, su!su!), Mahmoud Ahmed'in Aynotché Tèrabu'su, Seyfu Yohannes'in tabi ki Mèla Mèla'sı (Tezeta da fena değil de hüzünlü değil eğlenceli şarkıları seçiyoruz canım, üstelik sesi çok da güçlü olmayan Seyfu ağa'nın eksiklikleri o şarkıda daha bir göze çarpıyor), Teshome Mitiku'nun Hasabé'si ve Gétatchew Adamassu'nun hızlı Tezeta yorumu...Kapanış öyle tatlı oluyor ki, bu şarkılar yüzünden her ne kadar sevmemek için uğraşsam da başa dönüp bir kez daha dinlemekten alıkoyamıyorum kendimi. Bundan dolayı diyorum ki bir büyü, bir Afrika büyüsü var bu işte.

8,50-/10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder