23 Ocak 2016 Cumartesi

Sacit Kutlu - Didar-ı Hürriyet: Kartpostallarla İkinci Meşrutiyet 1908-1913

Kartpostallar eşliğinde, sadece ilüstrasyonlar değil fotoğraflar da içeren kartpostallar, İkinci Meşrutiyet'i özetle anlatan ama üstünkörü geçmeyen yapıtın üç aşağı beş yukarı objektif bir bakışı da yansıtması beni bir miktar şaşırtmıştı. İletişim yaylarından çıkmamış meğerse. No panik. Gençliğinde bir süreliğine de olsa anarşizmi benimsemiş Yahya Kemal Beyatlı neden milliyetçi olduğuna dair şunları demiş vakti zamanında.
Paris’te talebe mitinglerine gidiyordum. Balkan Harbi arifesinde bizim ekalliyetler Rumlar, Bulgarlar… büyük mitingler tertip ediyorlardı. O sırada bizim Jön Türkler de Abdülhamit’i yıkmakla meşguldüler. Yoksa Türk Milleti’nden falan haberleri yoktu. Baktım, bu Rumların, Bulgarların yıkmak istedikleri Abdülhamit değil, başka şey…
Bunlar Türk Milleti’ni yıkmak istiyorlar. Demek Türk Milleti diye bir şey var. ‘Bu nasıl bir millettir? Mazisi nedir?’ Diye merak etmeye başladım. Zaten Ulumi Siyasiye Mektebi’nde tarih okuyordum. Türk Milleti’nin mazisini öğrenmek için tarih kitaplarını karıştırmaya başladım. İşte bende milliyet hissi ve milliyetçilik böyle doğdu.

8

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder