28 Mart 2015 Cumartesi

Athena - Altüst (2014)

Athena'nın son albümü hakkında tonlarca şey yazıldı çizildi. Bir şeyi değerlendirirken ister istemez kıyas yapma ihtiyacı güttüğümüz için özellikle benim gibi 70'lerin müziğine uzak olan dinleyicilere bu albümü bir yere alıp koymak oldukça güç. Bu yüzden ilk dinleyişte albümün soundunu özetleyen Davet ya da eski tarz hareketli Athena ekolünü devam ettiren çıkış parçası Kafama Göre gibi şarkılar aklımızda devri daim ederken bir süre sonra albümün ne gibi cevherler içerdiğinin farkına varıyorsunuz. Bu elbette Gökhan'ın popüler yarışma programında jüri üyeliğinde tanık olduğumuz sentez yapmaya yatkın , çok iyi bir kulağa sahip biri olarak müzikal yaratıcılığı üst seviyelere taşımasından besleniyor. Eğlenme odaklı insanı ve yaratımı bir araya getiren sahne sanatı yani. Demek istediğimiz şu kısa süre içinde albümün iniş ve çıkışlarının farkına varıyoruz. Evet, güçlü olduğu kadar zayıf yanları da var. O eski kafa reggae parçasını beğenmedim örneğin, pek kaba saba. Süper bir fikre dayanan kapanış parçası 10 dakikalık Bela, hammond destekli jam ruhunun inişli çıkışlı aralığına dayanan dinamiği yeterince inşa edemiyor örneğin, zemin ve çatı kat arasında bir gökdelen beklerken Bağcılarda bir apartmana dönüşebiliyor parça. Bir de nedense hiç beğenmediğim Adımız Miskindir Bizim var ki bu yorumuna en azından nötr kalabiliyorum. Şarkı bazında ise yetkin bir performans, buğulu bir vokal ve tabi derin bir altyapı ile karşı karşıyayız. Yani bazı bestelerdeki müdahalelerin şıklığını anlayabilmek kısıtlı zihni yapımı zorluyor doğrusu. Üç Lira Bir Anahtar'daki ıslık ne alaka diye kafa karıştırırken aslında tam da bu nüansın şarkıda nasıl bir fark yarattığını anlıyoruz örneğin. Kaçak'taki nostaljik hava muhteşem. Albümde özellikle saykedelik olarak nitelenen bazı modern grupların kolunun altına tavlayı katlayıp güle güle yolcu edecek parçalar var ki dinlemek ayrı bir mest. Elektronik tınılarla modern etkilere açık Ses Etme, hipnotik ve tezat bir şekilde atılgan Parçalanıyoruz, tüyler ürperten değeri dinledikçe katlanan belki de albümün taçsız kralı hayır hayır belki yok albümün en iyisi ötedünyamsılığa yakın bir deneyim Bu Adam Fezadan ve Tek Başına. İşte dipten derinden ve gürül gürül gelen parçalar. Sevdik takipteyiz.

8,75-/10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder