10 Ocak 2013 Perşembe

King Crimson - In the Court of the Crimson King (1969)


In the Court of the Crimson KingBazı albümler iyidir hoştur, bir de efsanedir. Progresif rock denince de Pink Floyd'un hemen arkasından  bu grup, Dark Side of The Moon ya da Wish You Were Here gibi albümlerin ardından da bu albüm akla gelir. Yemekteyiz yarışmacısı gibi görünmek istemem ama türün en iyi albümü buysa, bu türde varacağım nokta da bir yere kadarmış demekki demekten kendimi alıkoyamıyorum. Hayır hayıııır gerçekten dinlemesi hoş lakin kendi öznemin 90'ların şartlarında oluştuğununu göz önünde bulundurursam bu albümün o kadar da ilerici olmadığını söylemem mümkün. Zamanındaki durumu bilmem, o yıllarda yaşamadım, o günlere göre de değerlendiremeyeceğim. Biraz daha bu avangartt post-metal mevzularını daha ilginç buluyorum doğrusu. Ayrıca rock müziğinin o sert tınısını da yer yer aramadım değil. 60'ların popüler şarkılarına ait bir derlemesine kulak verdiğimde ise ki o yıllarda yaşayan müzikseverlere çok acımıştım şanssızlıklarından dolayı (ki hatırlatırım derleme popüler parçaları içeriyordu, protest ya da caz gibi klasikleşmiş örnekler içermiyordu), karşılaştırmalı olarak sözonusu albümün soundunun devrimsel bir sertliğe, başdöndürücü folk etkili ezgilere sahip olduğunu da itiraf etmem gerekli. Kahretsin, o günlere göre değerlendirmiş oldum bak şimdi. İkinci ayrıca, herbirkeslerin sevdiği 21. Century Schizoid Man'a pek ısınamadım. Daha önce dinlediğimde öyleydi, şimdi de böyle. Albümün genel havasından ayrı durduğuna inanıyorum. Şimdi artılara geçelim. I Talk the Wind sıkıcı olmamayı başaran sakinlikte tam da bu aralar dinlemeyi istediğim, bir yanıyla bana Penguin Cafe gibi grupları hatırlatan barok chamber pop haliyle, tarif edilemez ritmi ve destansı atmosferiyle Epitaph, tarif edilemez ritmi ve destansı atmosferiyle , heh he, beni pek bir şahane etkilemeyi başarıyorlar. Moonchild konusunda çoğu dinleyiciye katılıyorum, kötü de bulmuyorum. Albüme adını veren son şarkı da progresif bir musikiden beklediğimden daha düz bir şarkı. Ecnebiler overrate dediği bir durumla karşılaştığım için hoşlanmadığım yönlerine ağırlık versemde aşağıdaki not yine de naçizane bir şeyler anlatmaya yetiyor diye düşünüyorum. Ama 10 mu, değil yani.

8,75-/10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder