4 Nisan 2009 Cumartesi

Hercules and Love Affair - Hercules and Love Affair (2008)


Disko müziği olarak sunulan bu grubun önce tarzını netleştirelim. Disko deyince günümüzdeki pek çok kişi gibi club şarkıları (i.e. 50 Cent) ya da DJ Tiesto gibileri aklına getiriyorsanız yanılıyorsunuz. Bu grubu sunanlar disko müziğinin ilk çıkışındaki sounddan esinlenmiş olabilirler, bilemiyorum. Hakeza o yıllarda yoktum ve müzik hayatımın büyük kısmında gitar oldu. Bugünün hızlı hayatına göre müziğin biraz daha sofistike, yavaş ve hatta indie kaçtığını ekleyebilirim, trompet vs. var ki güzel şeyler bunlar.
Grubun tartışmalı bir noktası da Anthony adlı travesti ya da transeksüel (arasındaki ayrımı ben biliyorum da bu arkadaş hangisidir bilmiyorum, ha bunun politik mücadelesini de veriyormuş takdire şayan, umarım elinde falçata sallamıyordur ki davasını kötü etkileyebilir) bir zatın grupta yer alması. Anthony müzikal açıdan oldukça faal biri aslında. Björk'ün Volta adlı albümünde bazı şarkılarda vokallerde duymuştuk. Aynı zamanda Anthony and the Johnsons adlı bir grubun da üyesi. Bu albümün eleştirildiği bir taraf ise Blind adlı muhteşem parçaya sırtını dayaması. Anthony'nin kendine has (bazılarınca katlanılmaz) vokali sayesinde geçen yılın en iyi pop parçaları arasında yer alan bu şarkının kalibresinde olmasa bile Time Will, Hercules' Theme ve Athene de albümdeki hoş parçalar arasında sayılabilinir. Ama diğer parçalar kişisel tarzım içinde de yer almıyor ve de kötüler yahu. Kötü olmayan bir şeye de vurgu yaparak bu mevzuyu sonlandıralım. Kapak' müh-te-şemm, isim de öyle.

6,50/10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder