17 Mayıs 2019 Cuma

Dishearten - Portal of Anatolia (2017)

Yıllardır Anadolu melodilerini, dinamik beste yapısını black metal ile birleştirecek gruplar aradım durdum, bu formülün işe yarayacağına dair iddialarda buldum. Yanılmışım, olmuyormuş. Yok yahu şaka. Oluyor olmasına da burada alıntıladıkları geleneksel besteler öyle ki ben orijinal formlarını daha fazla seviyor ve hatta başka türlerle kaynaşmasını hiç istemiyorum. İlk başta kulağa farklı gelmesini geçtim, sadece bu besteler kendi başına bırakılmalı. Yani kötü bir seçim olmuş. (Melodik) Black metal kısmı orijinallik sunmayıp aslında bu sentezin altyapısını oluşturur destek mahiyetinde. Yine de birden fazla anda kulağı parlatan rifler mevcut. Ve vokal de dramatik arka fona istinaden bir miktar sert ve verilmek istenen duygunun (ah ulan ah vur kadehi duygusu) önüne set kuruyor gibi. Aslında benim beğenilerim zamanla biraz değişti. Daha uçuk kaçık şeyler bekliyorum black metal namına ya da tam mezardan çıkmışçasına kir pis bir şeyler. Ortasını zaten herkes yapıyor ve post, avant garde türlerin denendiği piyasada bizim ülkemizdeki arkadaşlar çok geç kalmış durumda. Tabi ki tarihe not düşülecek güzel bir kayıt ve pek çok yerden olumlu destekleyici yorumlar almış durumda. Daha karanlık ve gizemli bir atmosferde ilerleyeceklerinin inancıyla vaatkar bir giriş yapan grup için kalıcı olmaları dileğiyle.

6,75+/10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder