1 Temmuz 2017 Cumartesi

Nicola Conte - Free Souls (2014)

Benim vokal jazz ile bir sorunum var sanırım, pek anlaşamıyorum kendileriyle. Şu etkileyici albüm kapağı beni dinlemeye davet etti etmesine de, ikna edemedi. Nicola Conte kimdir nedir necidir bilmiyorum ama şarkıların hepsini değişik değişik vokallere emanet etmiş durumda. Alt tür olarak da bossa nova'dan spiritual caza değişik etkiler mevcut. Fakat illet edercesine, tempo olması gerekenin 1,5 katı daha hızlı gibi ilerliyor kayıt boyunca.Vokal ve orkestra arasında da uyum gözetilmiş gibi durmuyor. Smooth bir dinleti sunacakmış gibi yapıp modernleşme adına geçirdiği modifiye sonucu tekrar tekrar dinletme isteği uyandırmayan, ne eğlenceye ne de dinlenceye hitap edebilen kararsız amaçsız bir orkestra (ama teknik olarak yetin değiller demiyorum), steril ve ruhsuz bir düzenleme. Yine de ararsanız bestelerde kendi zevkinize göre hoş bir şeyler ortaya çıkarabilirsiniz. Özellikle biraz daha eski ustalara gönderme yaptıkları ya da ufak tefek free caz moduna girdikleri örneklerde.

6,25-/10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder