22 Aralık 2013 Pazar

Şebnem Ferah - Od (2013)

Şebnem Ferah'ın gotik yönelimden vazgeçmesi tam isabet olmuş. Kısmen diyelim. Benim Adım Orman'ı dinlememiştim zaten. (Bu arada 2. albümü, Artık Kısa Cümleler Kuruyorum'u da dinlemediğimi yeni fark ediyorum) Belki de sadece klip şarkısından ve eleştirilerden etkilenip bir albümü dinlememek, içindeki şahsa özel, ikinci plana atılmış şarkıları kaçırmaya sebebiyet vermesinden ötürü gayet kötü bir seçim oluyor, bilemedim şimdi. Neyse ilk albümlerin havasına dönmüş. Ki biliyorum çok homojen bir sounda sahip değildi, bir Kadın örneğin. Ama şarkıların bir ölçüde çeşitlendirilmesi, farklılaştırılması bile son dönemdeki ayrılığı işaret ediyor. Bin Yıldır, Walt Disney çizgi filmlerindeki deniz kızlarının uğultusuna andıran efektiyle otantik bir balad iken, Yarım alışageldiğimiz şikayet tonlarında senfonik yapısıyla dikkat çekiyor. İlişkileri savaş metaforuyla anlatıyor yine, Girdap'da savunma pozisyonunda iken Savaş Boyası ile cepheye yollanıyor dinleyen. Metalik ritimler açılış parçası Kalbim Mezar'da da fazlasıyla yer tutuyor. Açılış parçası Birileri Var da fena değil ki albüme kulak vermeme sebep oldu. Aslında diskografi içinde bir uzlaşıyı temsil ediyor. Ama albümü özetleyen parça aynı zamanda albüme ismini de veriyor. Utangaç ise bluesy altyapısı, kekeme adım adım vokaliyle Şebnem Ferah'da sevdiğimiz vokal hareketlerinin ve  performansının cisimleşmiş halini oluşturuyor. Ki bu vokal oyunları ilk albümlerindeki, bir ölçüde ergenlik coşkusuyla takip ettiğim sözlere de artık çok önem atfetmediğimden dolayı Şebnem Ferah'ı hala dinliyor olmamdaki yegane sebep. Şimdi böyle söyleyince de yaşanmışlıklara dayalı emek ürünü sözleri küçümser gibi oldum. Lakin bu, özellikle nakaratlarda sözlerin zayıf ve hatta garip (yine utangaç örneğini vereceğim) kaldığı gerçeğini değiştirmiyor. Son yıllarda yapılan güzel işlerden biri olarak öne çıksa da albümde bir türlü yeterli vuruculuğun yakalanmadığına da şahit oluyoruz. Bazı şarkıları dinlerken sürünüyor sürünüyoruz ama o öldürücü darbe bir türlü gelmiyor.

8,50-/10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder