16 Mayıs 2013 Perşembe

Shed Seven - The Singles Collection (2008) Best Of

Britpop denine ilk akla gelmeyen ancak tam anlamıyla türü özetleyen, altını kırmızı kalemle çizen bir grup Shed Seven. Özellikle türün parladığı günlerde radyolarda endam gösteren On Standby ve Cry for Help gibi hala göz dolduran çalışmalarla tanınırlığa ulaşmıştı. Tamam, tamam ben de bu şarkıları tekrar dinleyinceye kadar böyle bir grubun varlığını çoktan unutmuştum. Hata grubun ismini o zamanlar biliyormuydum yoksa şu an tarihimi baştan mı yazıyorum emin değilim. Lakin bir dinleyin, vallahi memnun kalacaksınız. Oasis ekolüne yakınsayan tarzda über melodik bestelerin hissiyatlı kaymak gibi boğazdan kayan bir vokalle seslendirildiği bir derleme bu. Oldukça da geniş haaa. Grubun hepi topu 4 stüdyo kaydı var. Bu derleme ise çift CD'den müteşekkil. Her ne kadar övgülerimizi üstte ismi geçen parçalara ek olarak Chasing Rainbows, The Heroes gibi şarkılarda somutlaştırsak da bir yerlerde durmak zorundayız. İkinci CD'nin ilk 2-3 parçasında misal. Singlelarının B yüzlerindeki ya da alternatif demo kayıtları gibi parçaları içeren bu CD bir sönük bir sönük anlatamam. Mecburen ortalama alıp puanı veriyor ve çekip gidiyorum. Ama derlemenin ilk CD sinden dolayı döneminin ötesine geçemeyen ve hakettiği değeri görmemiş, (çok sofistike bir şey beklemeyin yalnız, ismi üstünde britpop,örnek için  bkz. lirikler) gruba şefkat göstermenizi reca edeceğim efenim.

7,50+/10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder