11 Ağustos 2011 Perşembe

Anton LaVey - The Satanic Mass (1968)

Şeytan Kilisesi'ni Abd'de kuran Anton Lavey'in ayin ve vaazlarını içeren bu albümü dinlemeyi her ne kadar çok merak etsem de Ramazan'a bıraktım. LaVey satanizmin fazlasıyla şamata sansasyon kısmına bulaşsa da sihir ve ayinlerin de içinde bulunduğuna göre, neme lazım , kendimi garantiye alayım dedim ve Ramazan'ın kutsallığına sığındım. Gariptir, bu kayıt beklediğimden daha funky çıktı. Öncelikle karizmatik bir ses tonuyla, Şeytan övülüyor, vaaz üstüne vaaz felan. Arkadan ise kilise orguyla, klasik müzikden alıntılarla destekleniyor. Vaaz biraz ekşın kazanınca arkada da müzik dadadan yapıyor. Bu haliyle eski bilimkurgu filmlerini, genellikle B sınıfı olurlar ya da 60'lar Star Trek dizilerinin tadını almak mümkün. Ama absürtlük amerikan klasik lise bando marşının devreye girmesiyle zirve yapıyor. Klasik lise de bildiğiniz gibi amerikan eğitim sisteminin önemli bir parçası, ticari meslek lisesi, trade occupation highschool gibi, super highschool gibi, heh he bir dönem süper lise diye bir şey vardı değil mi? Cümle içinde kullanalım: Ben süper lisede okuyorum, Sen mega liseden mezunsun. Benim babam ultra über süper lisede hademelik yapıyor.
Yapılan ürün geyiğe müsait, bıdı bıdısı bol olduğu için de ambiyansı atmosferi hafiften komediye kaçtığı için de üç dinlersin beş dinlemezsin, ama abi böyle satanik matanik neyoluyormuş merakını giderebilirsin diğer yandan.Tabi Lavey satanizmi aslında varlık olarak Şeytan'a inanmıyorlar, sem bol olarak kullanıyorlar ve din karşıtı bireyci materyalist ateistler.
Şöyle de bir şey: Misal son parçanın başlarında ya da albümün başında usul usul tırstığın ya da etkilendiğin kısımlar yok değil, hatta belki genç arkadaşların bünyesinde bir nebze helecan bile yaratabilir. Yine de toparladığımızda holivudvari bir eğlencenin ötesine geçemiyor.

5,25/10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder