2 Ocak 2022 Pazar

John Shirley - Bioshock: Rapture Şehri

 

Yazarın en bilindik ve en sevilen bu romanı bu başarısını  öncül hikayesini anlattığı dünyaca ünlü Bioshock bilgisayar oyununa borçlu. Bu vesileyle indirimlerden faydalanıp ben de oyunu yükledim ki daha önce de methini çok duymuştum. Ayn Rand'ın felsefesini paylaşan Andrew Ryan ismindeki idealist bir işadamı nükleer felaketin kaçınılmazlığı beklentisiyle deniz altında bir kent inşa eder ve seçkin kişilerle libertarian tam serbest kapitalist bir düzen inşasına girişir. Her türlü yasağın serbest bırakıldığı ve güçlünün borusunu öttürmesinin kaçınılmaz olduğu bu yeni toplumda muhalif ama haklılığı tartışılır karakterlerin, suç ve çürüme ve ahlaksızlıkla,  yükseleceği ve toplumun totaliterizme kayacağı çok da şaşırtıcı olmayacak. Gen teknolojisin de gelişimi ile artık çocukların bile insanlıklarını kaybettiği bu ortamda karakterlerin birer birer elendiğini görüyoruz. Aslında neden bazı yan hikayelerin ve karakterlerin anlatıldığına dair hiç bir fikrim yok, belki oyunun kurgusunda yer alıyorlardır. Bu karanlık kitap okuyucuları da bölmüş durumda. Seveni var ve bir o kadar da sevmeyeni. Ben de pek ısınamadım. Neyseki büyük bir indirimle almıştım. Neyseki objektivizm gibi saçma bir felsefenin hayata nasıl yansıyacağına dair bir beyin jimnastiği olarak bir faydası dokunuyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder