8 Ocak 2022 Cumartesi

Dostoyevski - Yeraltından Notlar

 İtiraf etmek gerekirse klasik eserler ile çok haşır neşir olamadım. Gençliğimde Steinbeck romanlarını okumaya başlamıştım. Gazap Üzümleri, İnci ve Sardalye Sokağı. Nerede okumayı bıraktım, onu da hatırlayamadım. Dostoyevski maceram ise Suç ve Ceza'nın ilk bir kaç bölümüyle sınırlı kalmış maalesef. Diğer bir ünlü eseri Yeraltından Notlar'a Akın Altan sesiyle hayat veriyor. Önceki dinlediğim Yaşlı Adam ve Deniz'e kıyasla performansı daha etkileyici. Orhan Pamuk'un önsözünde gündeme getirdiği gibi Batı düşüncesinin Rusya üzerinde gerilimli gölgesi üzerinden metaforik bir okumaya da tutulabilecek eser aşağılanmaktan haz alan öfkeli, saçma şeyler yapan bir karakterin , kendini hapsettiği dünyasından yazdığı notları denemevari okumasından ibaret. Veya daha fazlası. Benim için ise kısaca şöyle diyeyim.

1. yarı: Ne diyor bu değişik?

2. yarı: Ne yapıyor bu değişik?

Zeki Demirkubuz filmini de pek beğenmemiştim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder