23 Haziran 2019 Pazar

Paul Jebanasam - Continuum (2016)

20 seneye yakındır yoğun bir şekilde müzik dinliyorum. Artık bir albümün hakkını vermek, haksızlık etmemek için en az on kez dinlenmelidir kuralına da uymuyorum, bazı türler için gereksiz yani. Bir de ne kadar zorlarsam zorlayayım bazı türlerin benlik olmadığını da biliyorum. Ambiyans ve drone bu türlerden birkaçı. Modern ürünler de zaten birbirinin içine giriyor. Bu albüm de RYM drone listesinde 143. sırada. Bu listenin az oy almış ve az bilindik grupları cesaretlendirdiği de göz önünde bulundurulursa iyi bir yerde. Dolayısıyla benim yorumlarım oldukça geçersiz. Bu tarz dinleyen kişilerin algısı da duygusal manipülasyonlara açık olmasından albümün görevini iyi yaptığını, soğuk drone ataklarından ziyade endüstriyel hışırtı, kıtırtı, pıtırtılar vasıtası ile yıldırım çakması gibi doğal efektleri yaratarak insan ve teknoloji arasında iyi bir denge tutturduğunu söylemek mümkün. Özellikle son şarkı derin baslarla türün sınırlarını zorlamakta değil sarsmış ve yıkmış durumda. Yine de yine de tamamıyla benlik bir şey değil. Artistlik kontenjanından hakkını yememek koşuluyla benim de naçizane sözlerim bunlar.

6,75+/10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder