27 Mart 2019 Çarşamba

Solefald - Norrønasongen. Kosmopolis Nord (2014,EP)

Black metal beklerken grup aslında öncü tarzda progresif metale evrileli çok olmuş. Yine de bu kısa albümde son tarzlarına da denk gelemedim. Daha değişik bir şeyler denemişler. Bu yüzden EP olarak piyasaya sunmuşlar kaydı ki aslında kısa da sayılmaz, 35 dakika felan. Ne yapmışlar, elektronik avantgarde viking folk rock, bir de endüstriyel martial tınılar var. Yani grubu bilenler bayağı bir tiksinmiş, yorumlar öyle söylüyor. Benim gibi grupla yeni tanışanlar ve Viking musikisini sevenler için bu değişik hava pek güzel gelecek. Bir kere deneysellikleri amatörlükle dinlenemez hale gelmiyor. Müzisyenlik kendini gayet başarılı bir şekilde ifade ediyor. Besteler sıkıcı gelir, özgün yada tekrar gelebilir, bunlar kişiden kişiye değişen öznel değerlendirmeler. Ben sevdim, kendini fazlasıyla tekrar edip uzayan bestelere rağmen. Solstafir ve Thy Catafalque benzeri tatlar aldım, benim için kafi. Asıl şimdi uzunçalarlarlarları nasıl onu merak etmekteyim.

7,50+/10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder