9 Haziran 2017 Cuma

Zafer Dilek Singleları 1

Zafer Dilek, çok bilinmese de orkestralarda ve film müziklerinde emeği geçen müzisyenlerimizden. Pek çok 45'lik çıkardıktan sonra bunları bir albümde toplamış ve grup çalışmasına dahi dahil olmuş bir süreliğine. Kaydettiği plaklar sözsüz parçalardan oluşmakta. Kendisinin de ifade ettiği üzere sanat müziğini batılı enstrümanlarla yorumlamaya ağırlık vermiş ve 1972 tarihini taşıyan Bütün Meyhanelerini Dolaştım İstanbul'un/Yeşil Yaylam ve 1971 tarihli Avuçlarımda Hala Sıcaklığın Var/Köroğlu teklilerinin ilk şarkıları bu eğilimin başat örnekleri. Bununla sınırlı değil halk şarkılarının da (niye türkü demekten kaçındıysam, anlamadım, kendimi anlamıyorum bazen) orkestral yorumlarını içeriyor kayıtları. Tavernadan hallice biraz kulüp atmosferini barındıran yorumlar moda olduğu üzere saykedelik Anadolu rock türü içinde düşünülebilmekle beraber ferah bir sounda sahipler. Bu yönüyle de dönemin daha doğrusu bir 10 sene öncesinin sörf tadını şöyleden böyleden yansıtabiliyor. Tam da buna örnek olarak Yeşil Yaylam acayip iyi düzenlemesiyle öne çıkıyor. Yalnız kayıtlar o kadar kısa ki, ben yeterince odaklanamadım. Ayrıca türküler, tamam ama sanat müziğine ait eserlerin farklı türlerde yorumlanmasını hiç yakıştıramıyorum. İlginç olabilir, eğlenceli olabilir ama müzikal olarak aynı duyguları vermenin fersah fersah ötesinde oluyor bu yeni yorumlar. Rock, metal, pop nasıl yorumlanırsa yorumlansın, bence öyle.

6,75/10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder