24 Kasım 2016 Perşembe

D'Angelo (And The Vanguard) - Black Messiah (2014)

Rate Your Music olmasa hayatta duymayacağım bir isim daha. Bundan önce sadece iki albüm çıkaran ve RYM'de en azından göklere çıkartılan D'Angelo belki de diğer katkıda bulunan müzisyenleri de düşünerek grup ismiyle çıkarmış bu kaydı. Enstrümanların vokal gibi öne çıktığı, nefes alan ve kurgusu güçlü şarkılar funk öğeler ile bezense de soul müziğinin kökleri üzerinde yükseliyor. Alışageldik vokallerin sakız gibi uzatıldığı klasik R&B'den öte olmasından dolayı da neo-soul demişler. O kadar uzağım ki! Yine de rahmetli Prince tarzını hemencecik hissettim. Demek ki uzman olmaya gerek yok. Sözleri hiç okumamakla beraber albüm kapağında gördüğümüz sosyal konuların işlendiği açık. Bununla kalmıyor yatak hikayesi öyküleri de anlatıyormuş. Muş diyorum çünkü ben tam anlamıyla müziğe konsantre olamadım. Fakat gitarların, basların girip çıkması ile güzel bir dinleti de sunduğu kesin. Bununla birlikte ben daha çok arkafon müziği olarak faydalanabildim. Her tarz bana hitap edecek diye bir şey yok demek ki...

6,75/10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder