24 Mart 2014 Pazartesi

Luxtorpeda - Luxtorpeda (2011)

Grup ülkeleri Polonyadaki efsanevi bir tren seferinden daha doğrusu bildiğimiz trenin isminden ismini almakta. Bir nevi oraların Kurtalan Ekspres'i yani. Bu çıkış albümleri ile hayli ses getirmişler, çeşitliliği ile globalliği yakalamış Polonya müzik piyasasında ödülleri toplamışlar, iyi de satmışlardır herhalde. Bunu büyük ölçüde enerjileri ile yakaladıklarını düşünüyorum. Yoksa müzik sert, popüler bir piyasanın kaldıramayacağı sertlikte. Vokaller nakaratlarda stoner-sludge tarzını andıran bağırış çığırış hallerini yansıtmakla birlikte bu hal ve durum bestelerin melodik yapısını tamamen örtmüyor. İllede bir şey diyeceksek alternatif rock diyelim, demesine de gruuvi metal ve hardkor gibi öğelerin adını geçirmeden bu tanımlamayı söyleyip kaçmak eksiklik olacaktır. Hani youtube'da gezine gezine bir noktada artık Allahım nasıl geldim ben buralara dersiniz ya, peki ben nereden buldum bu grubu. El-cevap Autystyczny.  Yani Otistik manasındaki delişmen şarkıları vasıtasıyla. Orada gördüğümüz gibi biri metalik diğeri rap'e yakın iki vokalin (aslında grubun bir başka elemanı) bu iki türün ekstremliğinde kaybolmadan birbirlerini tamamlaması haysiyeti kaybetmeyen bir enercayzırlıkla dolu ritimlerle örtüşünce iyi örnekler ortaya çıkarabiliyor. Albümün, en azından benim dinlediğim versiyonda şarkıların enstrümantal yorumlarının olması artı bir özellik. Fakat negatif bir unsur da elbette mevcut. Hem de en can alıcı haliyle. Bu tarz şarkıların özellikle vokal partların da tetiklemesiyle dinledikçe kendisini eskitmesi. Sığlık mı diyelim.
Haftasonu eğitimden dönerken tıklım sıklım metrobüse bir akp mitinginden erken kaçanlar binince genç bir kardeşimizi gördüm. Durmadan başını öne arkaya ve sağa sola sallayan kısa ve kilolu arkadaş durmadan güldükçe omzuna sırtına vurasım geldi sevgimden. Milletçe sevgimizi böyle gösteririz ya. Diğer yandan da üzüldüm. Sosyal etkinlik namına gidebildiği tek şeyin bir akp mitingi olması ve bunun sevinciyle birlikte yüzüne bir konan bir kanatlanan gülümseme. Ah, benim yakınım olsaydın, seni metal konserlerine götürür, sahneye bile çıkartırdım, en azından denerdim. Terden sırılsıklam bırakan o kafa sallamalarınla alemin en iyi headbangçisi olurdun. Ben de yanında eften püften ekürin.

6,75+/10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder