15 Mart 2014 Cumartesi

Blood Ceremony - The Eldritch Dark (2013)

Paganizm şemsiyesi altında toplanabilecek cadılık, büyücülük, tekinsiz ormanlar gibi bir temayı ortaçağ avrupası folklorüne dayanan melodilerle işleyen, hammond orgu gibi standartlaşmış bir enstrümanın da göz ardı edilemeyecek katkısıyla 60-70'lerdeki zilyon hard rock/proto-heavy metal grubunun soundunu paylaşan grup son yıllarda adını sıkça duyurmasıyla gündeme geliyor. Hani neredeyse Sun, Daily Mirror gibi tabloit gazetelerin manşetlerinden düşmüyor. Ağır sayke etkisinin bayan ağırlıklı bir vokal ile birleşimi gibi pozitif bir etki, sadece orgda kalmayıp flüt vs.. değişik enstrümanlarla icra olunan folk ezgilerin pazarlama stratejisinin ötesine geçerek samimi bir unsur olarak albümdeki tüm şarkılara yayılmasıyla güçleniyor. Dedim ya, zilyon tane klasikleşmiş grubun Uriah Heep, Black Sabbath, Jethro Tull, akla gelmemesi imkansız. İlginçtir, Lord Summerisle isimli fevkalade baladın da yardımıyla farklı bir grubu, Lake of Tears'ı yadeddim ben. Herkesin kendine göre seçeceği favori şarkıları elbette olacaktır. Bu açıdan güçlü bir albüm. Adı geçen baladın adının yanına yine adıyla retro oğlu retroluğu temsil eden The Magician'ın adını ekleyebilirim kendi adıma (5 ad, bu bir rekor!). Nostaljiyi bulaşıcı gruuvilikte melodilerle günümüze taşıyabilen grup dinledim, test ettim, gördüğü ilgi alakayı hakediyor.
Ah, dün gece A Silver Mt Zion konserindeydim. Hasta ve yorgun bir şekilde sırtımı arka panellere vererek edindiğim destek sayesinde yerimden kıpırdamadan konserin sonunu getirebildim. Bir kaç kişi çömeldi, dimdik ayakta durabilmenin haklı gururunu bayrak yapıp salladım. Şov açısından sönük, ne ufak bir sahneymiş o yafu, iletişim açısından olağanüstü değil (sahne esnasında diye kısıtlayalım), performans açısından gereğini layıkıyla yapan bir konserdi. Yalnız yeni albümün 3. şarkısı bilmemne blues'u yumuşak bir versiyonda çaldılar, kırıldım gücendim. Ulusların babaları değil çocukları olmalı dedikleri yeni şarkıları da gayet yıkıcıydı. Su gibi geçen konserlerden biriydi kısacası. Ayda yılda bir gidebildiğim konserlerde hasta olma geleneğini, önceki ve genelde takip eden gün iyi, o gün dağılmış bir durumda olarak tarif edebilirim, layıkıyla yerine getirerek kendi üzerime olan görevi de ben gerçekleştirmiş oldum.  Nice konserlere, Beirut geliyor, şimdiden alın biletinizi derim.

8,25+/10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder