19 Aralık 2009 Cumartesi

RETRO: Gorgoroth - Antichrist (1996)

Yeni yeni black metal dinlemeye başladığım vakitler, hala satanizm hezeyanının tedirgenliğinin havayı ağırlaştırdığı vakitler, bu albümden aldığım keyif biraz daha fazlaydı. Hatta kedi keserdik felan diye dalga geçecektim. Sonra aklıma "demokratik" polis devletine doğru adım adım yaklaştığımız bu günlerde isimsiz ihbarların Allah sözü yerine konduğu aklıma gelince kendi kendimi ihbar ediyor konumuna düşebileceğimin farkına vardım. Zira RTE'lere metal işareti yapmak , RTE'ye açım diye bağırmak karakolda tavşan "kanı" çay içmeye davet edilmek demek değil mi? Neyse işin gücün yok, müzik ve satanizm arasında ilişki, tüylü hayvanlardan tiksinmemin onları keseceğim anlamına gelmeyeceği, teenage angst kavramı gibi kulakların algılayamayacağı ceberrut duvarlara laf anlatmaya çalış. Şimdi mizahçıları daha iyi anlamaya başladım. Ben daha ağzımı açmadan vazgeçiyorum, vazgeçirttiriliyorum yafu.
İlk albüme göre keyifmetremizin ibresi daha da geri bir yerlerde kıpraşıyor. Aslında en büyük fark tiz vokalin yerini daha anaakıma uygun bir vokale yerini bırakması. Onun dışında sadece 25 dakika süren bu albüm klasik orta tempo çirkin black metalin her tür tarama, kazıma, tremola, blastbeat klişelerini kullanıyor.

8,0/10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder