10 Kasım 2019 Pazar

Darkestrah - Manas (2013)

Grubun dark ve orchestra manasına gelen iki ingilizce kelimeyi birleştirip kelime oyunu yaptığı pek bir na-orijinal ismine takılmak istemiyorum. Dinleyicilere selamün aleyküm dediği ve müziklerine de gölgesini düşürdükleri Kırgızistan ülkesinin mitolojisinden bir isim bulamamalarına üzülüyorum. Hiç olmazsa bu beşinci yapıtlarına ki çıkış albümlerini oldukça beğenmiştim, konu olarak oldukça ünlü ulusal destanları Manas'ı seçmelerini takdir ettim. Beklenti: epik, tribünleri coşturan atmosfer, kılıç kalkan şakırtıları, etnik ezgiler. (Evet, beklediğim şeyin biraz ucuz olduğunu kabul ediyorum) Elimizdeki ise lokal enstrümanların da bazı yerlerde dahil edildiği gayet yavaş tempolu ve black metal kısımları na-orijinal yalnız sıkı bir çalışma. Kırgızca alıntılar ayrıksı duruyor. Gayet keyifli kadın vokal şarkıları seslendirmesine rağmen folk ve black metal arasında uyumsuzluk, temposuzluk ve keyboard ile inşa olunan depresif atmosfer dinleyicinin kanını çekmeyi başarıyor. Ve tam anlamıyla ısınamıyorum.

6,75/10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder