27 Kasım 2013 Çarşamba

Onur Akın - Ey Hayat (2000)

Müzik tarihi ve türler üzerine yapılan tartışmalardan hoşlanıyorum. Tabi bizde pek kaale alınmayan şeyler bunlar. Yani ecnebi olsak tam da urban folk gibi bir tanımı hak edecek bu türe ne deniliyor? Bir ayağı doğrudan diğer ayağı geçici bir ara akıma dönüşmüş bulunan özgün müzik üzerinden dolaylı halk müziği üzerinde yükseliyor müzik de şiirsel anlatımlarda vücut bulan gelenekselden farklı daha doğrusu farklılaşmış duyarlılıklar ya da türe yabancı flüt, saksafon, elektro gitar gibi enstrümanların şarkılara dahil edilmesi ya da orkestra tarafından icra edilmesi suretiyle müziğin bir ekip işine de dönüştürülmesine ne demeli? Araştırıyorum internette, bu albüm Onur Akın'ın diskografisinde nerede durur, ne kadar beğenilmiştir, bir eleştiri yazısı bulamıyorum. Türün yabancısı olduğum için en azından kıracağım potlar az olsun dedim, nafile bir çaba demek ki. O yüzden kısa keseceğim. Sesi billur su gibi dinleyeni kendine aşık edecek kalitede sanatçının. O yüzden her zaman benim için ayrı bir yeri olmuştur. Üniversite zamanlarında verdiği konsere de katılmıştım fi zamanında. Ah eski günler, ya da yaşadığın memlekette üniversiteye gitmenin monoton anıları! Ey Hayat her zaman sevdiğim bir parça olmuştur. Şimdi o kadar müzikle haşır neşir olduktan sonra nakaratın bir miktar abartıldığını düşünüyorum, o ayrı. Ahım Kalacak yürek titreten bir parça. Ayrıca Sarar Seni de ismi geçirilmesi gereken güzel bir melodiye sahip bir türkü.  Kendi içinde dinamizmi ve çeşitliliği sağlamış görünüyor albüm. Her halde iyi addedilen bir yapıtıdır diye düşünmekteyim. Eğilmek, bu türe doğru eğilmek lazım.

7.75-/10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder